Жизненото зелено с жълт оттенък е един вид отговор на тежката 2016 г. и е признак за желание за обновяване и възстановяване на връзката, както с природата, така и с важните за човека неща, каза Лори Пресман, вицепрезидент на института, предаде БТА.

Нюансът "зеленина" е характерен за първите пъпки и стръкчета трева през пролетта.

Той напомня и за исторически периоди на големи културни промени, като движението на суфражетките, 20-те години на миналия век, протестите за расова справедливост, психеделичното движение през 60-те и 70-е години.

Освен утвърждаващите се почини за рециклиране и раздаване на ненужни вещи, вече се налагат и зелените покриви, зелените пространства, вътрешните вертикални зеленчукови градини.

В интериорния дизайн има тенденция към свързване с външните елементи чрез отворени пространства и големи прозорци, стремеж към внасяне на природата в домовете чрез нарисувани горски пейзажи на стените или жив мъх по тях.

"Зеленина" контрастира на меките нюанси "розов кварц" и "ведро синьо", които бяха цветове на 2016 г.

Компанията "Пантон" създава бои за модната и козметична индустрия, строителството, текстилната промишленост и други сектори. Известна е с едноименната система за съответствие на цветовете. Тя избира водещия нюанс на базата на това, което вече е използвано в модата и вътрешния дизайн, както и на прогнозите за непрекъснат интерес.