В тази връзка специализираното австралийско издание PC Authority (pcauthority.com.au) излиза с една образователна и полезна (и обширна) статия по темата. Какво казват те: "Няма как игра (софтуер) да нанесе физически щети на хардуер, случващото се е симптом за стар и/или с лошо охлаждане хардуер, а не е пъклено дело на Blizzard".

Това, което се случва с вашия компютър между мисиите - на кораба на Джим Рейнър е: зареждане на много статични кадри, т.е. рендва се само едно филмче, обработката му не натоварва процесора, затова той обработва кадрите колкото по-бързо, но пък създава "голямо напрежение" за самата графична карта - тя работи на max.

Може да звучи нелогично, но обработката на едно и също изображение отново и отново има по-голямо значение за един графичен процесор, повече отколкото поддръжката на самата игра. Ако вентилаторът не може да охлади положението от претоварването на видеокарта прегрява и шината на компютъра, така и цялата машина може да падне.

Е, тук вече идва и иронията за Starcraft 2, играта наистина причинява такъв страничен ефект и върху PC, и върху Mac (затова конзолите имат ограничения за броя кадри), Blizzard вече пусна временно решение на проблема, желаещите могат да редактират записа във файла:

DocumentsStarCraft IIvariables.txt - като бъде добавено: frameratecapglue=30 frameratecap=60 или да бъдат зададени други параметри.

Но, списанието съветва геймърите също така да не пренебрегват и другите фактори: да не забравят колко прах и мръсотия се събира в кутиите и да почистят машината си; да проверят дали вентилаторът е в изправност и въобще да огледат добре компютъра си, ако искат да се забавляват пълноценно.