Приеха плана за продължение на столичното метро до "Студентски град"
Предвиждат се 3 нови метростанции - между ул. "проф. Марин Големинов" и ул. "Димитър Манчев"; до ул. "проф. Георги Манев" и ул. "Стефан Савов" и на кръстовището на бул. "Симеоновско шосе" и ул. "проф. Иван Странски"
На заседание на Специализирания състав на Общинския експертен съвет по устройство на територията в разширен състав е приет предварителният проект на подробен устройствен план за продължението на метрото в София от метростанция "Витоша" до "Студентски град" с три нови метростанции. Това съобщава кметът на София Йорданка Фандъкова, цитирана от пресцентъра на Столичната община.
Още по темата
Това е още една стъпка към разширение на метрото, което винаги е било и продължава да бъде един от най-важните проекти в моето управление, отбелязва Фандъкова. Освен осигуряването на финансиране, гарантираме и готови трасета, за да може неговото развитие да продължи, посочи кметът.
Дължината на новото трасе е приблизително три километра, като метростанциите по него са разположени на около километър една от друга. С проекта се предвиждат три нови метростанции - първата на бул. "Черни връх" между ул. "проф. Марин Големинов" и ул. "Димитър Манчев", втората до ул. "проф. Георги Манев" и ул. "Стефан Савов" и третата на кръстовището на бул. "Симеоновско шосе" и ул. "проф. Иван Странски", информира столичният кмет.
Разширяването на втората метролиния от станция "Витоша" до "Студентски град" е от първостепенна важност за развитието, благоустрояването и обслужването на една от най- натоварените зони в София, отбелязва кметът Фандъкова.
Чрез това разширяване ще се осигури удобна, бърза и качествена комуникационна връзка между центъра и южните територии на града - кв. "Кръстова вада", кв. "Витоша ВЕЦ Симеоново", кв. "Витоша" и "Студентски град".
По думите на кмета предвиждането на това трасе в градската структура е съобразено със съвременните принципи за изграждане на екологично устойчиви транспортни мрежи, като осигурява интегрирана и бърза транспортна система, която способства за намаляването на пътуванията с автомобили, добавя БТА.
Реализацията му ще допринесе за осъществяването на мерки, свързани със стратегията за нисковъглеродно развитие на градските райони и смекчаване на въздействията върху изменението на климата, добавя кметът Фандъкова.
Приемането на предварителния проект на ПУП е първата стъпка от процедурата по регулационното обезпечаване на новото разширение и резервирането на необходимия терен за неговата бъдеща реализация.
Предстои окомплектоването на проекта с план-схеми на техническата инфраструктура и обявяването му по реда на Закона за устройство на територията, информира столичният кмет. Тя припомня, че в момента се изгражда участък от кв. "Хаджи Димитър" до "Левски Г" в район "Подуяне".
Строителството на участъка върви в срок и се очаква да бъде изпълнен в края на 2025 година. Предстои да започне строителството и на една метростанция и интермодален терминал в "Обеля". Успяхме да осигурим съфинансиране от програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" за участъка на метрото през "Слатина", който беше изваден от плана за възстановяване. Готово е трасето за разширението на метрото в ж.к "Люлин" до "Околовръстния път". Подготвя се и трасето на метрото от Бизнес парка до "Околовръстния път", съобщава още кметът Фандъкова.
При проверка на разширението на метролинията под бул. "Владимир Вазов" в края на юни тази година столичният кмет изрази надежда нейният наследник да продължи проекта на метрото, защото по думите ѝ става въпрос за огромни усилия на много хора години наред.
Кметът каза тогава, че при планирането и проектирането на метрото е защитавала всеки лев, участък по участък.
Строителството му е било винаги изпълнено с трудности, като най-тежкото предизвикателство продължава да бъде осигуряването на финансиране, каза кметът и съобщи, че общо за 80-те процента от съществуващата метромрежа в София са били осигурени около 3 млрд. лв.