Строителството на метрото в София върви в срок въпреки всички трудности, заяви кметът на столицата Йорданка Фандъкова, която днес провери разширението на третата метролиния под бул. "Владимир Вазов" заедно с директора на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев, предава БТА.

Снимка: БТА

Участъкът от три километра и три метростанции - от ж.к. "Хаджи Димитър" до ж.к. "Левски" - трябва да бъде завършен до края на 2025 г., обяви столичният кмет.

По трасето на участъка в зоните на обслужване живеят и работят над 70 хиляди души. Кметът очаква да започне изграждането на участъка на метрото през кв. "Слатина".

Снимка: БТА

Това са шест километра метро с шест метростанции, каза Фандъкова. Тя отбеляза, че метрото е един от начините да променяме София.

"Надявам се, че следващият кмет ще продължи проекта на метрото, защото това са огромни усилия", посочи Йорданка Фандъкова.

Снимка: БТА

Тя каза, че при планирането и проектирането на метрото е защитавала всеки лев, участък по участък. Строителството му е трудно и тежко с основно предизвикателство осигуряване на финансирането, отбеляза Фандъкова.

Вижте всички снимки ТУК>>>

Тя съобщи, че общо за 80-те процента от съществуващата метро мрежа са били осигурени около 3 млрд. лв.

Снимка: БТА

На утрешното заседание на Столичния общински съвет (СОС) Фандъкова очаква да бъде одобрен доклад за още два километра с две метростанции в ж.к. "Люлин" до Околовръстния път.

Съветът вече утвърди трасето в ж.к. "Обеля" за една метростанция и един интермодален терминал, чието строителство се очаква да започне до края на годината, информира столичният кмет.

Снимка: БТА

Тя каза, че се подготвя трасето от "Лозенец" през "ВЕЦ Симеоново" до "Студентски град", това са още четири километра метро в много натоварени квартали. Подготвя се и разширението на метрото от Бизнес парка до Околовръстния път.

Това са подготвени трасета, задачите на следващия кмет са много ясни в това отношение - да се довършат девет километра метро, които се строят в момента, и да се започне строителството на поне шест километра. Надявам се това да се случи, защото метрото е това, което превръща града ни от постсоциалистически град в модерна европейска столица, заяви Фандъкова.

Снимка: БТА

Фандъкова очаква Министерският съвет да вземе решение за парите за индексации за метрото, наложили се заради поскъпването на строителните материали, с цел да продължи успешното строителство на подземната железница.

Строителството на метрото е трудно заради подпочвените води, които са навсякъде, каза директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев.

"Цялото метро е 95% под нивото на подземните води. Има проблеми, но ги решаваме", посочи той.

Снимка: БТА

Братоев информира още, че изпълнението на трите станции под бул. "Владимир Вазов" е около 32-33%.

Строителството върви с малко закъснение, допълни той, което по думите му се дължи на все още неизплатените индексации на строителите, които възлизат на до 15% от обема на договорите съгласно решение на СОС.

Цялата метромрежа в София е 52 километра и 400 метра с 47 метростанции и 82 влака, каза Братоев.