Така след няколко години на метро ще разчитат жителите на жк “Хаджи Димитър”, жк “Суха река”, жк “Левски Г и В”. Живеещите в кв. “Подуяне” и кв. “В. Левски” ще продължат да ползват трамвай и ще имат връзка с метрото на бул. “Мадрид”.
 “Избра се вариант, който е най-добър за града - с повече пътници, като само частично бе променен един участък”, обясни главният архитект Петър Диков, цитиран от в. "24 часа".

Предпочетеното трасе започва от бул. “Владимир Вазов”, ще преминава под бул. “Мадрид”, оттам по бул. “Евлоги и Христо Георгиеви”, покрай пл. “Орлов мост”, бул. “Васил Левски”, бул. “Патриарх Евтимий”, по бул. “Прага”, а оттам под Медицинската академия. Маршрутът ще продължава до кръстовището на бул. “Иван Гешов” и бул. “България”, през жк “Белите брези” до жк “Красно село”. С естакада при ул. “Житница” метрото ще се качва на ул. “Президент Линкълн” и ще върви до кв. “Горна баня”. Там трасето ще прави връзка и с жп линията за Перник. Според първите проекти линията ще е с 9 надземни и 9 подземни станции по 15,34 км релсов път.

Цената на строителството ще е около 1,4 млрд. лв. Влакчетата ще могат да превозва до 137 000 пътници на денонощие.