Това ще става само при желание от страна на родителите и при наличие на необходимите санитарно-хигиенни условия, предаде БТА.
До тази година целодневната организация на учебния ден беше въведена до IV клас.
Поетапното въвеждане на целодневна организация на учебния процес цели преодоляване на някои проблеми и негативни явления в българското училище, свързани с отпадането на учениците, с понижаване на качеството на обучението, както и с увеличаване на силата на въздействие от страна на неформални групи извън семейството и училището, мотивират се от правителството.
Наред с това, наличието на втори учител (възпитател) създава предпоставка за среща на детето с алтернативен педагогически стил на общуване, който може да е от първостепенна значимост за подготовката му и изявата му в училище, се казва още в съобщението.
Предвижда се да бъдат обхванати около 22 300 ученици от V клас, като в това число не са включени учениците от средищните училища, които се финансират по проект на оперативната програма "Развитие на човешките ресурси".
Необходимите средства - 3 380 000 лв., са осигурени по бюджета на МОН.
Целодневното обучение беше въведено преди няколко години като идеята е поетапно то да обхване децата до седми клас. В момента над 176 000 са учениците, които учат така. Най-много са записаните деца в първи клас.
Според училищни директори желаещите с всеки следващ клас намаляват.
Друг проблем за някои учаилища е липсата на достатъчно свободни стаи за провеждане на целодневно обучение за всички желаещи.
До тази година целодневната организация на учебния ден беше въведена до IV клас.
Поетапното въвеждане на целодневна организация на учебния процес цели преодоляване на някои проблеми и негативни явления в българското училище, свързани с отпадането на учениците, с понижаване на качеството на обучението, както и с увеличаване на силата на въздействие от страна на неформални групи извън семейството и училището, мотивират се от правителството.
Наред с това, наличието на втори учител (възпитател) създава предпоставка за среща на детето с алтернативен педагогически стил на общуване, който може да е от първостепенна значимост за подготовката му и изявата му в училище, се казва още в съобщението.
Предвижда се да бъдат обхванати около 22 300 ученици от V клас, като в това число не са включени учениците от средищните училища, които се финансират по проект на оперативната програма "Развитие на човешките ресурси".
Необходимите средства - 3 380 000 лв., са осигурени по бюджета на МОН.
Целодневното обучение беше въведено преди няколко години като идеята е поетапно то да обхване децата до седми клас. В момента над 176 000 са учениците, които учат така. Най-много са записаните деца в първи клас.
Според училищни директори желаещите с всеки следващ клас намаляват.
Друг проблем за някои учаилища е липсата на достатъчно свободни стаи за провеждане на целодневно обучение за всички желаещи.