Това каза министърът на образованието, младежта и науката Сергей Игнатов на пресконференция след срещата на министър-председателя Бойко Борисов с ръководствата и студенти от ВУЗ-овете, предаде БТА.
До края на седмицата парите ще бъдат преведени по сметките на трите висши училища.

Срещата се състоя след няколко протеста на младежите, които се обявиха против възможността учебните заведения да затворят заради липса на парно.

Министър Игнатов заяви още, че когато бил в Художествената академия си казал древноегипетско заклинание и скоро след това се намерило решение на проблемите на художествените училища, предаде КРОСС.
Известно е, че Сергей Игнатов е египтолог.

Министърът на културата Вежди Рашидов обясни на свой ред, че тези висши учебни заведения не могат да минат на дървена ваканция, защото програмата изцяло е практическа и не може да бъде прекъсвана.

Според Игнатов това, което се случва в момента в системата на образованието, е следствие от 20-годишно безхаберие. По думите му тежкото положение е в не повече от 7 ВУЗ-а в страната. Министърът мотивира отпускането на средства за училищата по изкуствата с това, че "възпитаниците им са марка".
Игнатов допусна, че ще има нападки отвсякъде, но добави, че смята постъпката си за правилна.
"Не е възможно правителството да откликне на всички засегнати от кризата, защото това означава да се върнем в края на 90-те години. Следващите 6-8 месеца ще бъдат много тежки и всички трябва да стиснем зъби и да ги преодолеем. Няма да се върви към никакви отстъпки", категоричен беше просветният министър.

„Искате ли да живеете във времето, когато беше Виденовата зима", попита Игнатов журналистите, цитира го агенция КРОСС.

"В хазната пари няма
, но ще спестим оттук-оттам, ще проявим гъвкавост", добави Рашидов. Той отбеляза, че има малка възможност да помогне със средства от различни пера в министерството, като през януари сметките ще бъдат изчистени.

Ще бъде създаден фонд за модернизация на образованието, информира Игнатов.

От своя страна ръководствата на висшите училища помолиха отношението към университетите да бъде според усилията и заслугите на всяко едно учебно заведение.