Евродепутат тръгна на нощно пътуване с камион. Андрей Новаков от ГЕРБ/ЕНП е решил да покаже колко чакат българските превозвачи по границите и колко ощетени са от това, че все още не ни приемат в Шенгенското пространство, съобщи Нова.

"В момента се намирам на сърбо-хърватската граница, на пункта "Батровци". Това, което виждаме тук, е отвъд въображението. Опашката е поне 2 дни. Така изглежда Шенген по въздух. Това няма да ни помогне и е крайно време Австрия да го разбере. Ще отида на всички проблемни граници. Критиките, които се отправят към България по отношение на пазенето на границите, са смехотворни. Шофьорите спят на ротационен принцип, за да пазят камионите от мигранти. Освен приемането на бюджета, до края на мандата предстоят законодателни предложения, с които България може да покаже характер", сподели Новаков. Според него страната ни отдавна е готова да влезе в Шенген.

"В кулоарите на парламента се усеща, че голямата беля вече се е случила. Българите са обезверени, румънците също. Те са обидени от начина, по който се решава проблемът. Тук не става въпрос за критерии, за покриване на дадени изисквания, а за шикалкавене и политически решения, които помагат на някой да бъде преизбран", коментира Новаков.

По думите му това, че Нидерландия е казала "да" на България, а Австрия предлага някакви решения, е сигнал, че страната ни има шанс да влезе в шенгенското пространство.

Неотдавна Андрей Новаков предложи в Европарламента въвеждане на времеви стандарт от 1 минута за обработка на камионите по вътрешноевропейските граници. Той дори внесе петиция с 44 247 подписа с искане да бъде въведен такъв общоевропейски норматив.

Новаков стартира подписката през лятото на 2022 г. след поредната криза с блокирани камиони на граничния пункт Русе - Гюргево, се отбелязва на страницата на депутата. Събирането на подписите отне шест месеца и бе проведено на територията на цялата страна. В текста на петицията се подчертава, че километричните задръствания оказват отрицателно въздействие и върху функционирането на вътрешния пазар на ЕС, възпрепятстват придвижването между държавите-членки, компрометират здравето и условията на труд на шофьорите.