Рали шампионът Димитър Илиев влиза в екипа на премиера
Кирил Петков очаква първото плащане на дължимото към пътните строители да мине още тази седмица през парламента
Осемкратният рали шампион на България и организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев влиза в екипа на премиера Кирил Петков. Това обяви министър-председателят преди държавна координационна среща по въпросите на безопасността на движението по пътя в Министерския съвет.
"Искам да благодаря на Димитър Илиев, човек, който разбира от пътища. Той ще стане част от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", каза Петков и добави: "Той не е просто съветник оттук нататък. Очаквам проблемите, които той повдига, да бъдат с най-висок приоритет".
Премиерът изрази очакване тази седмица решението за Агенция "Пътна инфраструктура" да мине през парламента, за да може да започне разплащането към пътностроителните фирми.
"Има много ясни два критерия. Първият е, че трябва да разплатим максимално бързо половината пари. Второто плащане искаме да мине през достатъчно добро ниво на проверка - не, защото се съмняваме в Министерството на регионалното развитие или в АПИ, а защото тези договори са били направени неправилно, а когато са неправилно направени, трябва да има засилен контрол", заяви министър-председателят.
Пътищата ни са в ужасно състояние, коментира още Петков.
По думите му България е на едно от водещите места в Европа по брой жертви, загинали по пътищата: "Този резултат е недопустим. Това, което до този момент сме го приемали за даденост, трябва да приключи".
Според Петков страната ни харчи много средства за пътна поддръжка, но без значителни резултати. Той посочи още, че много от основните ремонти по пътните артерии са били оформени юридически като пътна поддръжка, което не дава добри гаранции за качеството.
Ако правим нашите пътища през т.нар. поддръжки вместо през основни ремонти, тогава качеството е по-ниско, посочи Петков и обясни: "Пътната поддръжка е частичен лек ремонт, който не изисква толкова високо ниво на гаранция, колкото основен ремонт. Ако правим нашите пътища през т. нар. поддръжки, вместо основен ремонт, качеството е по-ниско. Тази практика трябва изцяло да се промени".