Това е исторически стар бранш от времето на социализма. Съмненията са ни, че така точно подредени нещата, винаги сме били за по-високи доходи, но има някои определени недоимъци в тази стратегия. Няма как шофьорите да остават тировете и камионите без надзор.

Това каза премиерът Бойко Борисов в началото на срещата с представители на транспортния бранш в Министерски съвет и еврокомисаря Виолета Булц, на която бяха обсъдени промените в пакета "Мобилност", засягащи условията и работата на превозвачите, предаде "Фокус".

Превозвачите протестират срещу предложението на Франция шофьорите да се връщат на 3-4 седмици у дома, срещу ограничението на каботажните превози, срещу изискването да се спи в хотел без да има охраняеми паркинги за камиони и след 3-я ден в една държава да се плаща като командировка минималната работна заплата на мястото, където се намират.

"Застрахователите това не го приемат. Не знам да има такива охраняеми паркинги. Едно е да отидеш от Белгия до Германия или от Холандия до Франция, друго е да минеш 5000 км в едната и после в другата посока. Така се убива нашия транспортен бранш. Това са десетки хиляди шофьори", заяви още Борисов.

По думите му накрая ще стане така, че да ги наемат големите компании в Европа и демографски това ще ни създаде проблем, защото всеки ще си вземе семейството там.

"Тогава как ще има бързи стъпки да достигнем това, което президентът Макрон иска да се наваксва бързо в другите държави изоставането, което не е по наша вина. Когато Рузвелт и Чърчил са разпределяли света, ние сме се паднали от тази страна. Това, че сме не най-отдалечени от Брюксел, не значи, че трябва да ни бъде наложено толкова тежко наказание. Държа да го обмислим пак и да намерим решение. Обясних позицията си на президента Макрон и се надявам за разбиране", каза още премиерът. 

Превозвачите не се отказват от протестите си. Това стана ясно след среща на европейския комисар по транспорта, правителството и бранша. Заради готвени нови европейски регулации фирмите за международен превоз готвят недоволство по време на срещата ЕС - Западни Балкани.

Преговорите за новите правила на европейско ниво ще продължат между половин и една година. Ще бъдат взети предвид притесненията на родния бранш, увери ресорният еврокомисар Виолета Булц. Комисията настоява да бъдат изградени например охраняеми паркинги, така че да се гарантира възможността водачите да нощуват в камионите си.