Процедурата бе спряна от служебния кабинет в началото на април с мотив, че тя е порочна и не е изгодна за държавата. Московски обаче е категоричен, че летището трябва да се управлява от професионален оператор, а с приходите да се оздравят Железниците.

Министърът сменя и ръководството на летището. Директор става Владимир Рапонджиев - бивш началник по сигурността, уволнен от досегашния директор Пламен Станчев, който беше назначение на служебния кабинет.

Концесията е нужна, убеден е обаче министърът на транспорта. С парите от концесията ще се финансират дълговете на БДЖ, които възлизат на близо 440 милиона лева.

"Там трябваше да бъдат постигнати две основни цели. Летището да бъде управлявано от професионален оператор, и на второ място прихода от авансовото плащане за тази концесия да бъде използван за решаването на проблемите на дълговете в Железниците", поясни Московски.

Той каза още, че по закона за концесиите собствеността за целия период остава публично-държавна собственост и не се променя. Единствено и само управлението на тази инфраструктура се предоставя на професионални оператори.

Мотивът за кадровите промени Московски обясни с пробива в сигурността на летището. В началото на месеца започна разследване за достъп до цялата информационна система, предоставен неправомерно на частна фирма. В тази система според запознати се съдържа пълна информация за пътниците, минали през летището в последните десетина години.

Московски е скептичен и по отношение на новината, която обяви вече бившият служебен министър Христо Алексиев, че китайски инвеститори проявяват интерес към БДЖ, няма нито един документ, доказващ това.

В началото на новата седмица ще са ясни заместник-министрите на транспорта.