Той уточни, че писмото на ЕК до Министерство на транспорта е от 4 октомври. Като причина за отхвърлянето на двата проекта се посочва, че кабинетът не е изпълнил ангажимента си да осигури финансиране за вече течащи изпълнения на проекти в жп сектора, предаде БТА. Дончев коментира, че тази новина не може да бъде обект на политическо злорадство, тъй като става дума за ключови проекти.

По думите му ситуацията е допълнително усложнена от факта, че и проектите вече се изпълняват, което означава, че ако въпросът не бъде уреден в следващите месеци, ще бъдат платени с бюджетни пари.

Проектът за тунел под Шипка се изпълнява с финансиране от оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. 3,2-километровият тунел трябва да се строи през 2014-2020 г., а стойността му е 150 милиона евро.
В средата на май т.г. президентът Росен Плевнелиев направи първата копка на строителството на обходния път на Габрово - 23-километрова отсечка, към която е и довеждащият път към бъдещия тунел.

Западната дъга е част от общ транспортен проект, който включва също скоростния път София – Калотина и Северна скоростна тангента. Около 60 млн. лева ще струва изграждането на 3-километровия участък от Западната тангента на Софийския околовръстен път. Проектът е съфинансиран по оперативна програма "Транспорт".

Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов коментира, че още преди няколко месеца от партията му са предупредили българите, че това правителство ще доведе до спиране на еврофондове.

Това са първите лястовички, но не пролетни за радост, които ни подсказват докъде ще я доведат. Това са два ключови проекта. Напомням, че ГЕРБ строеше само с 20 %, а някъде с 15 % или 5 % от парите на данъкоплатеца. Сега,  ако тези проекти някога се строят, ще се строят с бюджетни пари”, заяви бившият премиер.

Той прогнозира, че подобен вариант ще означава взимане на нов заем и вдигане на дефицита над 3-4%. По думите на Борисов спирането на проектите означава по-малко работни места и блокаж на държавата. Според лидера на ГЕРБ управляващите ще започнат да избират между това дали да изпълняват социалните си обещания или да спират проекти.

Заради едно цикламено костюмче (Борисов визира регионалния министър Десислава Терзиева - бел.ред.), което щяло да прави селски пътища. Направи първо големите пътища, където минава големият поток, после ще направиш и по-малките. Нееднократно съм казвал на Орешарски – явно е, че вицепремиерката му, министрите му, са изключително некомпетентни”, подчерта Борисов.

От БСП опровергаха ГЕРБ за спрени от ЕК ключови инфраструктурни проекти.

Борислав Гуцанов от левицата обясни, че няма такава опасност, нито вероятност да се наложи тяхното финансиране с бюджетни средства.

'Притеснява ме, че се говорят неща, които нямат нищо общо с истината",
добави той. 

Той уточни, че решението на МС е средствата да бъдат заемни и след като започне съфинансирането за жп транспорта, ще бъдат отпуснати и необходимите средства за проектите, визирани от ГЕРБ.