БСП ще сезира Върховната административна прокуратура с искане да провери дали с някои дарения на терени в София не се заобикаля законът и дали това не са всъщност замени. Това съобщиха на пресконференция в централата на партията депутатът Георги Свиленски и общинският съветник Калоян Паргов.

Въпросните четири дарения са: терен в "Изток" за такъв в "Дианабад"; терен в "Подуяне" за друг в "Подуяне"; терен в "Младост" 1 за друг в "Младост" 4; терен в "Слатина" за два терена - в "Лозенец" и в "Оборище".

Според Свиленски през последната година Столична община е прикривала заменките под форма на дарение. Свиленски посочи особено скандален случай на замяна на терен в кв. Слатина за други два, в кв. Лозенец и в кв. Оборище.

"Оценителят е един и същ - г-жа Юлия Цекова, която оцени и "Царските конюшни" за 650 000 лв. Защо все на нея се спират? Чакам отговор от г-жа Фандъкова", каза Георги Свиленски. Той информира, че въпросната замяна се е случила след пет опита на СОС. "Били са предложени два варианта от оценителя. Разликата между двата е 400 000 лева. СОС обаче избира по-неблагоприятния. Питам г-жа Фандъкова - защо", добави още Свиленски.

Той беше категоричен, че БСП ще сезира административна прокуратура, защото по думите му има нарушение и заобикаляне на закона.

От БСП настояват да се направи регистър на проблемните имоти в София. Градът продължи да се развива навътре. Трябва ясно да кажем накъде ще се развива столицата - на Север ли, на Югоизток ли, каза Паргов.

Той подчерта, че заради казуса със Слатина левицата е поискала отстраняването на същия този оценител и повторна оценка. "Предложихме, за да няма съмнения и спекулации, да се направи регистър на всички проблемни имоти и да се осигури максимална прозрачност в подбора и оценката им", обясни Паргов.

БСП атакува и "черната дупка" на София - транспортът

"Когато наближи август, Столичният общински съвет взима все важни за софиянци решения и то за много пари. Едно от тях е системата за таксуване и издаване на билети за градския транспорт", отбеляза още Георги Свиленски. Той припомни, че още през януари 2016 г. Столичният общински съвет гласува инвестиционната програма на Центъра за градска мобилност /ЦГМ/, като е предвидил 7 млн. евро за изграждане на тикет-система.

През октомври 2016 г. ЦГМ реши да прави нова тикет - система за 83 млн.лв., като параметрите на двете са едни и същи, но разликата в цената е за 60 млн. лв. Народният представител добави, че реалната стойност на такава система, според експерти е 35 млн.лв., заедно с поддържане за 8 години "Откъде идва разликата до тези 83 млн.лв. и за какво ще се използват? Отговор трябва да даде кметът на София, защото с тези пари могат да се изградят десетки детски градини", уточни Свиленски.

Той обясни, че по план първият вариант е щял да бъде поддържан 2 години, а вторият 8, като за всяка година общината ще плаща по 2 милиона лева. Като се калкулират всички разходи, разликата в цената между двете системи щяла да е поне 30 млн.лв. Той изрази предположение, че фирмите с експерти, които наистина могат да изградят тикет - системата, ще се окажат подизпълнители на спечелила "фирма - касичка", която ще се отчете финансово някъде.

По темата за Тикет системата Калоян Паргов обясни, че консорциум от фирми е спечелил обществената поръчка на стойност 73 млн. лв. "Ако тази система бъде изпълнена така, както и предишната, позволяваща пробиви, очевидно ще имаме нужда и от още няколко милиона, за да правим ремонт върху ремонт", обясни председателят на столичните социалисти и подчерта, че групата на БСП ще участва в мониторинга на изпълнението на тази система и ще информира дали се спазват изискванията, какви са проблемите и има ли пропуски.

"Имаме грешка в системата за таксуване на пътници в метрото и пропуск в сигурността и ефективността й - има възможност чрез телефон, с една закупена карта, да пътуват няколко човека. Това е трябвало да бъде тествано. В София се работи на парче както столичните улици и булеварди, които изискват повторно ремонтиране след рязането на лентички", заяви още председателят на БСП-София Калоян Паргов.