През август започва ремонтът на отсечката, на която загина 12-годишната Сияна. Това заяви в "Събуди се"  по Нова телевизия министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов.

По думите му специално участъкът, където се "случи този нещастен инцидент е обезопасен с необходимата маркировка - хоризонтална, напречна, шумяща, както и с необходимите червени линии, които се слагат на самото трасе. "Това се случи веднага, след като получихме на 7 май разрешение от прокуратурата да се извършат само тези дейности по този участък. И това ще продължи до целия път между Луковит и Плевен в следващите дни. За да можем да гарантираме поне в тази част с маркировката, да има някаква видимост от шофьорите", подчерта той.

И допълни, че основният ремонт на този път ще започне веднага, след като се осигури проходимост в участъка Ботевград-Мездра, за да се прехвърли целият тежък трафик. Той подчерта, че ремонтът на пътя Плевен-Луковит ще започне през август, когато окончателно ще бъде одобрен проектът и има разрешително за строеж.

Работи се интензивно по всички определени от нас 36 опасни участъка и обезопасяването им трябва да приключи до края на май. "Към момента над 50% от тях са обезопасени. Всеки ден в министерството се коментира ускоряване на дейностите. Работим на пълни обороти", увери Иванов.

Той коментира и няколкото инцидента, които станаха през последните дни в Прохода на републиката на фона на появилите се спекулации в публичното пространство, че пътя няма Акт 16. "Да, така е. Проходът няма Акт 16, но това се е случило през годините. Аз съм запознат с темата. В момента имаме план, одобрен проект за основа ремонт, за да може да бъде въведен в експлоатация. Защото това са пропуски през годините, които са направени", обясни регионалният министър.

Но беше категоричен, че "той не може да поеме отговорността да затвори за движение Прохода на Републиката и да спре изцяло трафика". Предприети са необходимите мерки за ремонт, посочи той.

Автомагистрала "Хемус" ще бъде завършена до края на 2029 г.

По отношение на трите ремонта, които в момента текат на автомагистрала "Тракия", министър Иванов каза, че разбира недоволството на гражданите, но за да има добри пътища, трябва да има търпение. "Това беше единственото възможно време, защото летният сезон започва на практика в началото на юли, (както и) интензивното пътуване към морето", посочи министър Иванов и припомни, че през април още имаше снеговалежи на места, а ако участъците бяха затваряни един по един, ремонтите щяха да се удължат и да влязат в пика на летния сезон. Той уточни, че трите ремонта трябва да бъдат завършени за около месец и 20 дни.

Участъците от автомагистрала "Тракия", които се ремонтират в момента, са част от 36 участъка, идентифицирани от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) като много проблемни. По думите на Иван Иванов се работи интензивно по всички тези участъци, като крайният срок за завършването им е края на месец май. Той допълни, че над 50 процента вече са обезопасени, с необходимата маркировка, ремонт на пътната настилка. Продължава идентифицирането и на още такива участъци. Регионалният министър припомни, че има 500 км в програмата за безопасност на движението, които също трябва да бъдат обезопасени. "В момента се работи с пълна мобилизация на всички ангажирани лица по веригата", заяви той.

По темата за еднодневната винетка регионалният министър каза, че законопроектът е готов и е в ръцете на народните представители, които трябва да го приемат. След това ще бъде определена и цената за нея.

По отношение на проблема в Хасково, където Регионалната здравна инспекция (РЗИ) излезе с предписание за ограничаване на използването на водата за питейни нужди заради повишена радиоактивност, Иван Иванов посочи, че са възложили нови проби и очакват резултат, защото искат да направят проверка от няколко източника. В момента работят и екипите на "ВиК холдинг", за да се търсят решения, допълни той.

Във финала на разговора регионалният министър коментира референдума за еврото, предложен от президента Румен Радев, като каза, че няма как той да бъде подкрепен.