Коментари - Как да решим проблемите с тротинетките? | Днес.dir.bg
Коментари
Като накараме полицаите да работят. Не само да им увеличаваме заплатите. Да спират тези които карат на непозволени места. И непозволена скорост. И да им конфискуват батериите.
И в групата на тротинетките да добавят и другите електрифицирани двуколесни, които в момента минават между капките, а често се управляват от деца с не просто ниска, а напълно нулева култура и умения за движение по пътищата. Това, че си нахлупил една подплатена шарена тенджера на главата не те прави безсмъртен!!!
Не знам колко паднали от тротонетки и загинали но в сравнение с бясното каране и катастрофи с коли са 0,000001 ДО ОПРАВЯТ АЛЕИТЕ И НЯМА ДА СЕ БЛЪСКАТ
На анкетата излиза ето това : 52.09% - Със законодателни регулации - регистрационен режим, възраст, разрешителни и др. и започвам да се чудя какъв толкова голям драматизъм и ограничения е пълната забрана на тротинетките? Изобщо за какви регулаторни режими ,ангажиране на персонал и какво ли още не свързано с това някой друг да дундурка нечии отрочета?!! Нито е животоспасяващо да се кара тротинетка, даже напротив животозастрашаващо е. Нито пък тротинетката е изключително важна за правилното физическо и психическо здраве на нацията! Хайде стига с хвърлянето на ресурс заради нечий лиглък!
За пешеходците става все по-трудно. Освен да си гледат в краката, за да не се спънат и пребият по нервните и разбити тротоари, трябва да се оглеждат и за връхлитащите ги тротинетки. В парка пък е невъзможно да се разхождаш спокойно. Трябва абсолютно да забранят това превозно средство, защото и да въведат правила, те няма да се дпа се спазват.
хора, по-голямата част от които нямат ни най-малка представа за какво става дума. За тях, че деца и вазрастни се пребиват с тротинетка и умират е някаква екзотика. Те самите са безсмъртни. Идете в Париж за два-три дни и като видите, че за 15 минути стотина велосипедиста, мотористи и тротинеткаджии, каращи по велоалеи, ще решат да ви блъснат без изобщо да се опитат да спрат и през цялото време се правят, че не ви виждат, ще разберете какво ни чака.
А ти като цяло какво правиш на велоалеята?
като се ограничи скоростта им под 20 км/ч. за автомобилите 100 км/ч на магистрала 50км/ч на градско. 90% от смъртните случаи ще се избегнат. а за тритонеткиме решението трябва да е хардуерно
Нищо няма да стане. Ей така ще си чешем мъдете под подобни статии, после нещата от самосебе си ще започнат да затихват... за съжаление, виждам необорими индикации, че мутренските времена от 90-те се завръщат с пълна сила. Точно както тогава, сега могат да те сгазят, убият, пребият дори за това, че си дръзнал да погледнеш някого. Момчетата искат да са охранители, т.е. да се държат като мутри, а по-напористите искат да са полюцаи, защото е по-престижно да се снимаш като мутра, ама в униформа. Малките пикли искат да се компаньонки и някой да ги издържа, а те да се държат като мутреси, раздавайки правосъдие, за да си паркират джипа, който върви с книжката от спонсора... жалко, жалко за България. Веднъж го преживят, явно родителите на пишлеметата са били твърде заети да се правят и те на мутри и да възпитат децата си като хора. Идват, за съжаление, отново едни мрачни 10-15 години!
Обяснявам: Карането на тротинетка не е спорт, не подобрява здравето на ползващия я, както прави обикновения велосипед. Доколкото е само средство за предвижвсне, много по-разумно е да се използва електрически велосипед. Той има по-големи гуми, съответно по-малко се влияе от неравностите по пътя.
Пълна забрана на мощните тротинетки, като се забрани вноса им напълно. Полицията да има право да изземва мощните тротинетки, да се позволи само тротинетки с макс. скорост до 25 км.в час с защитно облекло и каски, щом се движи на пътя задължително фар, мигачи и категория А за мотопед.
Изграждане на нормални и практични велоалеи, както е навсякъде в развитите страни. Забрана да се карат на нерегламентираните места докато се изградят велоалеите по стандарт! И високи глоби!
Значи като почнете с тия изказвания " в развитете страни".... Холандия е от тия развитите, но на тортинетките им е забранено да се движат по пътя или по велоалеите... Като имаш тортинетка, в къщи на двора си я карай.
Иди в някоя от тези страни и виж къде и как се кара. Никъде не беше споменато, че трябва да е със скорост над законоустановената. Но това е същата скорост и при велосипедите. тези тротинетки не са за улицата, нито по тротоари. къде другаде да се ползват? Това, което казах се отнася само при наистина направени и изградени условия. Другото е да ги спрат изцяло, но това вече е втора и трета тема.
Мунчо, вело е велопсипед, а не акумулатор, който вдига 80!
То и сега е забранено, ама ги карат! Нещо друго да предложиш???
Удобно ще е да съборим твоето жилище и да прекараме там велоалея. На такива безумия съм се нагледал с тия велоалеи. Между Казанлък и Енина отнеха от шосето, за да направят велоалея. Сега пътят за автобуси е широк колкото пътя за велосипеди. На много места (в различни градове) съм виждал, шофьорът да прави десен завой на кръстовище със светофар и пресича велоалея. Шофьорът е чакал 30 секунди на червено, светва зелено, по велоалеята зад гърба му се е засилила тротинетка с 30 км/час. Можеш да я видиш само след сблъсъка.
Майката и таткото на всяко хванато в нарушение дебилче, да положат по 100 часа обществено полезен труд - чистене на градинки и градски тоалетни, работа в старчески домове и обслужване на възрастни хора в отдалечени села. Може и да се откупят, но с не по-малко от 10 000 лв. При повторно нарушение - двойни числа. А и друго: полицай, който задържи провинило се идиотче с тротинетка, да получи 500 лв. Бонус. Плащат, разбира се, родителите - най-главните идиоти в сценария.
В крайна сметка колко значими инциденти с тротинетки има? Щото ако са колкото с колело, няма смисъл да се обсъжда.
Иато свършатще спрат да умират и готово. Естествен подбор неакъф.
Едно време, при бай Тошо, никога нямаше инциденти с електрически тортинетки.
При бай Тодор имаше летни бригади и организирани почивки по морета и планини, имаше дълги списъци със задължителни книжки за четене. За децата на село ваканцията беше и повече труд в помощ на родителите на полето. Днешните крайно разглезени мекотели ги защитават разни долни НПО-та. Така се създава хилава, безотоворна и нагла младеж.
Не е до забрани,до акъл е! Дайте да забраним и автомобилите заради хилядите катастрофи,да забраним колелетата,защото и от тях се пада и умира,дайте да забраним всичкко и да стоим вътре в домовете си,да не случайно нещо да ни се случи. Тогава пък земетресение може да стане,леле,то няма нищо сигурно на тоя свят. Забранете делтапланерите,защото и с тях стават инциденти,забранете самолетите,защото и с тях стават инциденти... Смешна история. Може да се забрани на деца под 16 години да карат тротинетки,те все още не осмислят, нещата,като по възрастните. Трябва и някакви минимални знания да имат управляващите тротинетки за правилата за движение. Всички да карат с каски! Представям си,когато започнат да се карат първите летящи коли,колко загинали ще има,тогава сигурно пак ще поискат да ги забранят...
Войната от пътищата се пренесе върху тротоарите.,Хвала на Фъндъка който разреши това безумие,хвала на зелените които го насърчават.Но дори и да се въведат някакви правила или изисквания няма никой да се занимава с контрол.То и сега има закон по който ако караш без ауспух ще те спрат от движение,но никой не контролира моторите например.
Проблема никога не са били тротитентки, мотори или велосипедите. Проблема винаги е бил в междуушието на дебилите който ги карат.
Точно така. С всяко нещо е така - ако го правят съзнателни хора, има по-малко инциденти. Ако съзнателните хора ги обхване тенденция да забраняват, то тротинеткаджии ще останат само най-простите и тогава ще стане още по-опасно. Но всъщност опасна е не дейността, а това, че я прави прост човек. Решението не е да му забраниш, а да му запълниш деня с нещо, да няма време да измисля простотии.
Тъй като видях по-долу изключително глупави коментари за пълна забрана, флексове, джендъри, нека ви кажа следното, като човек, който кара тротка И АВТОМОБИЛ и СПАЗВА ПРАВИЛАТА: 1. Главният проблем при тротките е, че повечето от по-скъпите модели се движат със скорост значително над 25 км/ч. 2 Управляват ги често тъпетчета на по 10-15 г, карат бързо и опасно и се возят по двама. 3. Често те И ВЕЛОСИПЕДИСТИТЕ карат в насрещното движение. 4. Често те И ВЕЛОСИПЕДИСТИТЕ карат без каски и светлини. 5. Често пешеходците и зазяпалите се кифли стоят, или вървят по зиг-заг по велоалеите и като им бибипкаш стават нахални и агресивни. За да се решат тези проблеми трябва просто да има вело-полиция, която да си върши работата, като не забравя и селяндурите по велоалеите. Може да се помисли и някаква форма на гражданска отговорност, но трябва да важи и за велосипедите! И пак повтарям заповедта си към дирниците: Недейте дупенца соросоидски да ми блокирате адреса! Няма как да ме спрете, спрени грантчета!
по т. 5 Когато те са псевдовелоалеи на учителката по руски, самоковчанлийката, т.е. начертани по тротоарите за пешеходци, как искаш да ти отстъпват място хората. Не ти е мястото по такива т.н. велоалеи. Инак има логика в предложенията ти. Без т.5. Да ти направят наистина велоалеи, а не боядисани коридори по тротоарите. Тогава имай претенции.
Да се забрани продажба на тротонетки развиващи скорост над 20 км/ час.
То закони си има, ама няма кой да ги прилага. Тия тротинети са МПС по смисъла на закона и за тях се изискват навършени 18г. както и регистрационен номер. И не може да се карат в пешеходни зони.
Каквито и регистрации, документи и тн. да се въведат, проблема се свежда до контрола, който не може да бъде приложен. Тротинетките нямат ясно видими рег. номера, трудно могат да бъдат спрени принудително.
Закони и правила и сега има, ама никой не контролира дали се спазват ... Нито за тротинетките, нито за веслосипедите, нито за мотоциклетите, дето уж даже си имат и регистрация/ако не е скрита/
Типично комунистическо предложение прието от червени келеши- ПЪЛНА ЗАБРАНА ! Що не направо тррепане на хората по тротинетките-има човек има проблем, няма човек- няма проблем, направо по сталинисткият метод, а комуняри ?!
Много лесно се решава - спираш колите,пускаш тротките и готово!
Много лесно ще стане - 500 лева глоба ако го хванат без каска, на забранено място или по тъмно и от тях по 50 лв. премия за ченгетата съставили акта. Така много бързо ще изчезнат, а за тези боклуци лежащи по земята из градовете, интересно как фирмите ще им предлагат и каски с тротинетките или клиентите им ще си носят каски със себе си ?
Анархия и ред се създават ОТ ГОРЕ НА ДОЛУ , в момента велможите се опитват се опитват без отговорноста си да прехвърлят на потърпевшите ползватели след като има правилник за движението чл.80А които е много точен .Кои от от отговорните задължи продавачите да дават лист с правилника за ползване? Кои от отговорните създаде система за регистиране на позвателите? В правилника е записано максимална скорост 25км по улици и вело алеи по тротоари до 7км.Как може по говорилните (средства за масово осведомяване) да се насади правилника на хора който не ги слушат? Явно те са само на заплата а не на работа Това го пиша защото съм потърпевш от безхаберието им а и не само аз а всички по принуда ползват такива елктрически превозни средства по правило пешеходна зона кучета може за тях забранено.
Булгар-Булгар не обича нито забраните, а още по-малко правилата. Той живее в Демокрация...за него това означава права, права и пак права. Има ли задължения... тогава това е Диктатура. Затова Булгар-Булгар умира, но правила НЕ спазва
с един хубав тежък чук - после вече и за ремонт не стават. Също така пращам тротинеткаджиите на тест за вменяемост.
Първо, да се забрани в градовете без подходяща инфраструктура или с непълна такава (т.е. абсолютно всички градове в България) да се отдават тротинетки под наем. Макар че, така или иначе, това може да се саморегулира когато родителите на кретенчетата, карали и катастрофирали с подобни средства, започнат ефективно да съдят общините. Второ, да се иска някаква правоспособност и навършена възраст от онези, които ги ползват - след 18 сами си носят отговорност за действията. Трето, да се обособят места (терени), където онези, които искат да ги ползват, да могат да ги ползват, и там да нямат достъп деца, кучета, МПС, трудно подвижни хора.
Няма да се уморя да повтарям, че за да се реши проблема с електрическите тротинетки трябва да се приложат на практика (на терен) четири прости правила: (1.) Забрана за управлението на електрическите тротинетки от лица под 18-годишан възраст. (2.) Забрана за управлението на електрическите тротинетки през нощта (през зимното часово време забрана от 18:00 ч. до 07:00 ч.; през лятното часово време забрана от 21:00 ч. до 07:00 ч.). (3.) Забрана за управлението на електрическите тротинетки на местата (зоните) предвидени за пешеходци - паркове, тротоари, алеи и т.н. (4.) Управлението на електрическите тротинетки да става само и единствено с поставена предпазна каска (като тези използвани при пистови мотори). Това са четири прости правила, които ако се приложат строго и на терен ще има голям ефект. В противен случай нищо няма да се направи. Ключът е реално да се приложат тези четири мерки, а не само да се вкарат в нормативната база, а на практика никой да не ги спазва. Тогава ползата ще е нулева.
В Територията това няма как да се случи. Държава отдавна НЯМА. Закони може и да има, но НИКОЙ не ги спазва. Наказанията са или НИКАКВИ, или смешно МАЛКИ. Но от друга страна...на ниво са: БезОтговорността, Наглостта, чувството за БезНаказаност и най-вече Показност: вижте ме, кой съм АЗ...
+ книжка. Не може на пътното платно редом до леки коли, автобуси, тирове и механизация да щъкат хора без елементарни познания по ЗДвП. +Ясни правила къде и как мога да се движат.
Електрическата тротинетка е либерал-прогресистко и джендърастко сбъркано превозно срество, каквато беше цялата им карбоннеутрална, инклузивна и устойчива политика на бившите вече управници на Америка. Сега са се окопали в Европа и продължават с простотиите , но ще е до време. Тротинетките вече са минало, както са минало гейските прайдове и речите на Лудото Грети пред ООН. Всички ел. тротинетки с флекса и за старо желязо. Батериите да се предадат на зелените НПОта да си ги изхвърлят там отдето са ги докарали.
предлагам да отпадне отговорността на водачите на МПС ако някоя трЪтинетка му се навре в колелата волно или неволно. защо иначе ще преследват водача ако някой който не знае правилата за движение и няма положен изпит да не е отговорен - ясно е че е ако нямаш книжка /изспит не знаеш какви са правилата и пълната отговорност при птп да пада върху тротинетките. гаранция че малоумниците ще изчезнат от улиците за 24 часа.
Пишете "изспит", но сте склонен да давате акъл, въпреки очевидната си неграмотност...
Та какво точно да решавате. След като в редица градове, включая столицата общините печелят от НАЕМ за велосипеди и тротинетки, а в същото време се въвеждат ограничения зо движението им в населените места, въпросът няма да бъде решен. Пример закона решил че щом в интеригентният автомобил при нарушение катастрофи вина носят тези които са в него "оператори" но ако "оператора" е на задната седалка -вина не се носи. Виновен "изкуственият интелект" И още един въпрос, щом велосипед и тротонетка могат да се карат от кучета, мечки, маймуни как да се реши проблема, когато по закон не е предвидено "маймуната" да носи отговорност.... Както казва Дон Кихот -И запомни добре Санчо когато камък падне върху гърнето -тежко на гърнето, но ако гърнето падне на камък пак тежко на гърнето!
Когато една болест е заразна - първо се лекува, ако тази болест е смъртоностна - краят е ясен... Така, че щом с тротинетките загиват деца, да се премахнат изцяло!
От велосипеда, дори електрическия такъв, тия тротинетки са страшно нестабилни заради малките си колелца. Всяка дребна неравност или по рязък завой и си на земята. Грешно превозно средство, което няма място на улицата.
Да ги раздаваме безплатно. Идиотите ще се изпотрепят и проблемът ще се реши. Освен това нацията ще се подобри.
Много се изкушавам да се присъединя към предложението. И аз съм на мнение, че решенията трябва да са драстични, половинчатите никога не вършат работа. Но все пак едва ли всеки, който се качи на тротинетка, гарантирано е идиот. Има деца, младежи, които още не осъзнават опасностите и рисковете, както и в много други области.
Не може деца на по 12-13 години да карат по натоварените градски улици мощни МПС-та, които ускоряват от 0 до 100 за 5 секунди. Правилникът и сега е ясен - за да караш МПС над определена мощност, ТРЯБВА ДА ИМАШ СВИДЕТЕЛСТВО ЗА ПРАВОУПРАВЛЕНИЕ (книжка). Ама няма кой да го спазва, тоя правилник. Също така, съществува европейска директива, която ограничава скоростта на тия скутери до 25 км/ч. ХАРДУЕРНО. И въпреки това, пълно е с Емилита с тротинетки, които фийуукат с 130 по магистралите. И това се счита за геройство.
Тези мънички колелца са проектирани и създадени за съвсем различен тип инфраструкура. На този етап нямат място в България.
Ако съдим по гласуването, проблемът, доколкото въобще го има, ще се решава от хора, които хабер си нямат от него. Което е много типично за българина - да коментира неща, от които не разбира. То и в момента си има сравнително добро законодателство - спокойно може да се използват клаузите за мотопеди и мотоциклети, просто вместо кубатура да се използва мощност. От съответната мощност нагоре на водача да му трябва съответната книжка и ако няма - по съответния ред с наказанията.
Забрана за ползване до 18 год.След 18 -полагане на изпит като участник в движението и предпазни средства-каска,наколенки и т.н.Като при мотористите.
Кой няма акъл си пати от главата ...бе купете си колело и спортувайте ... спорта а здраве . За съжаление в България маса от шофьорите не признават колоездачите на пътя като пълноправни в движението ....човек да го е страх да кара колело ... особено пияницете и дрогираните изроди . Тотално сбъркана държава в която няма никакви наказания и страх от ЗАКОНИТЕ ... маса бълхари продължават да пият и карат колата .
То вело Си Педал Истите са ЦВЕТЕ. Питаш го защо не носи светлоотразителна жилетка? А той те гледа като изкопаемо и ти обяснява, че на него Вело Си Педал Иста НЕ МУ ТРЯБВА И ЧЕ ТЯ БИЛА ЗА АТОМОБИЛИ!! Ами след като ТОЙ не може да разбере, че ПЪРВО ТОЙ ТРЯБВА ДА СЕ ПАЗИ, как да обясниш на ДРУГИТЕ да го пазят.
Защото е задължително само при определени условия... В града по светло не е задължително. Четете го тоя закон... Чл. 80. (Изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) Водачът на велосипед е длъжен: 1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост;