"Бранд България" и културната дипломация във фокуса на Габриел
По думите й 40% от сектора на туризма е културен, като това е в основата на създаване на брандове
"Бранд България" и културната дипломация са приоритет на външната политика на България. Това каза вицепремиерът и министър на външните работи Мария Габриел по време на Третия международен форум "Бранд България - докосни Чудесата". Събитието организирано от Общество "Културно наследство" (Европа Ностра - България) е под патронажа на вицепремиера и външен министър.
Габриел очерта три ключови направления за развитието на "Бранд България" - координацията с външната политика, ролята на културните институти, създаване на цифрова платформа за инициативата.
Утвърждаване на "Бранд България" в рамките на международните организации посочи като цел вицепремиерът и външен министър в областта на външната политика. Защо не разширим нашите партньорства. Иска ми се да има дни на българската култура в страни като Япония и Индия, отбеляза Габриел.
Според нея основното конкурентно предимство на България е вековното културно-историческо наследство. По отношение на координацията във външната политика Габриел посочи, че трябва да се стремим към по-голяма яснота за отношенията ни, свързани с "Бранд България", с традиционните ни партньори във външната политика - държавите членки на ЕС и съседните държави на България.
Габриел заяви, че на 15 септември предстои координационна среща с министрите на културата, икономиката, земеделието, образованието, регионалното развитие и благоустройството, на която да бъде очертана общата работа по развитието на "Бранд България". Да обединим сили за единна комуникационна стратегия за международно утвърждаване на страната ни, каза тя.
Като втора приоритетна сфера за развитието на "Бранд България" Габриел посочи засилване на взаимодействието с дипломатическите представителства у нас за засилване на културната дипломация. Трябва да продължим работата в структурата на дипломатическата служба. Заедно с компетентните институции стартирахме работа за приемане на културен календар, каза още Габриел.
По думите й 40% от сектора на туризма е културен, като това е в основата на създаване на брандове. България има потенциал, който може да отключи и в момента има и видими добри практики, смята Габриел.
За да бъде устойчив културният туризъм е важна ролята на иновациите, посочи още вицепремиерът и външен министър. Време е да бъде създадена единна цифрова платформа с информация и достъп от цял свят, изтъкна Габриел.
Според нея именно свързването на културата с иновациите е начин да бъдат привлечени млади таланти и техният глас да бъде чут. Трябва да поработим повече върху идеята за създаване на български регионален иновационен хъб за привличане на таланти, каза още Габриел.