Винаги съм казвал, че много неща могат да се случат със и без Дянков. Тази Южна дъга без мен нямаше да я има или щеше да я има след 20-30 години. Това коментира премиерът Борисов на първата копка от реконструкцията на Южната дъга от Околовръстния път на София, предаде КРОСС.

Поради липсата на обходен път, трафикът между Симеоново и Камбаните ще върви заедно с разширяването на този участък. Ако се наложи спиране, строителите обещават то да е за не повече от 3 дни, съобщи bTV.

„Тук се изкарваха и се изкарват много пари и до ден днешен от всичките тези сервизи и бензиностанции, и какво ли още не. И втори път с тази далавера на времето, когато са преразпределили земята и се е знаело, че един ден Околовръстното ще се разшири, са върнати едни земи на частници, други са били продадени и затова се наложи да стигнем до отчуждаване”, каза Борисов.

По думите му са били необходими 82 млн. лева за отчуждаването на земите около пътя. „Ние препроектирахме тази част от Околовръстния път, събрахме двете локални платна под мост и всъщност сега минаваме по мост през цялото това трасе, за да не дадем 82 млн. лева, а само 20 милиона”, обясни премиерът.
По думите му финансирането е осигурено и след 20 месеца участъкът ще бъде завършен.

„Имайте в предвид, че тези квартали са без канализация и без колектори. Всичко сега отива в земята. Със съоръженията, които ще направим, жителите тук няма да се срамуват да кажат, че са софиянци, защото вече ще имат септични канали”, допълни Борисов.

Той отказа да коментира темата за тристранката като заяви: „Ако сега кажа една дума по тази тема, отиде ми Околовръстното”.

Няма как да не се гордеем и да не обявим на всички граждани, че най-големият Околовръстен път на България - този в София, е готов, изтъкна министър Росен Плевнелиев в предаването на БНР "Неделя 150". „За Южната дъга на Околовръстния път в София подписахме договор, който е много под бюджета”, обясни още Плевнелиев.

Стойността на строително-монтажните работи на Лот 31 - Софийски околовръстен път - Южна дъга и пътна връзка "2" на пътния възел "Младост", в участъка от Софийския околовръстен път до началото на съществуващия надлез възлиза на 44 701 958,68 лв. с ДДС, а средствата са осигурени по оперативната програма "Регионално развитие". Изпълнител е консорциумът "ГБС-Южна дъга", допълва БТА.

По време на посещението си в Пловдив, където бе, за да даде старт на пътен възел "Скобелева майка", Борисов коментира и строителството на АМ "Тракия".
Възможен е нов конкурс за строителството на АМ "Тракия", ако фирмите не се движат в срок, заяви Борисов, цитиран от Дарик.