Едва 19% са "за". Съотношението е приблизително три към едно, а останалите се колебаят - това показват данните от изследване* на "Галъп интернешънъл“, независимо от външно финансиране.

Във всички социални групи преобладава отрицанието към конвенцията. Известно изключение са привържениците на ГЕРБ, където близо една трета приемат документа, а две пети все пак я отхвърлят. Разбира се, по този въпрос едва ли има огромна запознатост, но в такива обществени дискусии е важно да се провери най-вече какъв образ се е създал. Общият имидж на конвенцията очевидно е негативен за българите, коментират социолозите.

Според тях общественият ефект от дебата за Истанбулската конвенция е сериозен, защото огромната част от пълнолетните българи се оказват въвлечени в него.

ВМРО поиска легитимен превод на документа

Други теми от публичния дебат в последните дни обаче срещат одобрение- най вече се подкрепят различните типове проверки на съответните контролни органи – на имущество, на кметове, на железниците и т.н. Например 78% споделят мнението, че никога не е късно да се проверява нечие богатство. 20% обаче смятат, че вече е много късно, сочат още резултатите от проучването.

По повод скорошните разкрития по отношение на железниците, участниците са били помолени да дадат цялостна оценка на БДЖ по скалата от 2 до 6. Средната оценка е 3.2. Тя е доста нисък атестат за общото състояние на железниците, макар и да не е безнадеждно лош. Обществото е безусловно съгласно, че положението с подобни системи като железниците е твърде тежко, но дава и шансове за поправяне, анализират още социолозите.

* Данните са от изследване „лице в лице“ сред 776 души, проведено между 2 и 9 февруари, както и експресен сондаж, осъществен между 31 януари и 1 февруари сред 801 души по специалната панелна методика, която осигурява възможно най-висока представителност на данните Абсолютна максимална грешка е ± 3.5 при 50% дялове. 1% от извадката е равен на около 55 хиляди души, съобщи "Галъп".

АНКЕТА: Запознати ли сте с Истанбулската конвенция?