Джамбазки: Достатъчно "мон шери", "мон амур", "мон дьо", достатъчно "тука всички парле-ву франсе"!
Лидерът на БСП Корнелия Нинова потърси вчера подкрепа от европейските си колеги срещу ощетяващото България предложение за транспортните фирми
Достатъчно "мон шери", "мон амур", "мон дьо", достатъчно "тука всички парле-ву франсе"! Ама повече от достатъчно. Достатъчно кривене, достатъчно угодничене, достатъчно подмазване, достатъчно снишаване "пред чужденците".Това казва в своя позиция относно издевателството над българските превозвачи българският представител в Европейския парламент и заместник-председател на ВМРО - Българско национално движение Ангел Джамбазки.
Време е да защитим високо и ясно българския национален интерес в Съюза, чийто Съвет председателстваме. Наистина високо и наистина недвусмислено, допълва още той.
От времето на "Криворазбраната цивилизация" на Добри Войников, през "дипломацията на снишаването" на правешкия Ришельо, през "преговорния процес" на "мадам Йес", която такива преговори за членство на България в ЕС извъртя, че останахме без реактори, зеленчукопроизводство, животновъдство и прочее, та до ден днешен. Рядко случваме на достойни политици и дипломати, които да се държат достойно пред чужденците. От русофилите насам все някой клечи я пред американското, я пред английското, я пред руското посолство. За турското е ясно.
Днес е времето да се отстоява ясно, любезно, но твърдо българският национален интерес. Но сега вече никой няма право на това вечно шикалкаване и измъкване. Сега вече измъкване няма. Сега вече трябва ясно самоопределение на всеки български политик - защитава ли интересите на над сто петдесет хиляди български граждани или не.
Ясно, просто и еднозначно, заявява още Джамбазки.
Става дума за ясна позиция и остра съпротива срещу скандалните предложения на президента Макрон, разбира се. Предложения, които еднозначно и неприкрито целят няколко неща в следния порядък:
Да създадат административни, непазарни, анти-пазарни пречки пред източните предприемачи и превозвачи, в това число българските такива.
Да фалират българските превозвачи и предприемачи.
Да привлекат работниците и да ги направят гастарбайтери.
Макрон ни казва: "Аз ще работя на вашия пазар, но вие няма да работите на моя". Бабин хубавец.
Това е целта. Просто и ясно. Никакъв социален дъмпинг. Говорим само и единствено за нагло, лицемерно, нахално крадене на бизнес. А наглостта е впечатляваща. В един и същи пакет документи се гони българският бизнес от Западна Европа и се либерализира българският пазар за автобусни превози.
Тоест, те ни казват: "Ние ви пъдим от нашите пазари, но за сметка на това вземаме вашите".
Е кажете сега, не са ли добри? В нахалството.
В нашия случай говорим за повече от седемнадесет процента от БВП на България. За работните места и хляба на повече от сто и петдесет хиляди българи, пряко работещи в транспорта. Да не говорим за целия страничен бизнес на спедитори, застрахователи, доставчици, монтьори, рекламисти и прочее.
И иначе ви говорят за повече Европа, за единство в многообразието, за равенство и братство, а се опитват да оставят без хляб повече от сто и петдесет хиляди български семейства. И тези лицемери имат нахалството да ни говорят за евроскептицизъм.
Затова българското правителство трябва да втвърди тона. Рязко. Свърши времето за лиготии, попипвания и пощипвания. Моите уважения, но не е работа нито на министъра на транспорта, нито на министър-председателя да се присъединяват към протеста.
Тяхната работа, задача, задължение е да правят политика. Да търсят съюзници.
Време е българското правителство да се размърда, да преговаря активно за блокиращо малцинство в Съвета, да произнесе думата "вето". Достатъчно много време беше проспано и пропиляно в имитация на политика и в празни приказки.
Тук вече говорим за защита на поминъка и хляба на десетки хиляди български семейства, на мнение е Джамбазки.
Припомняме, че именно Джамбазки е представителят на България в ЕП, който пръв от много време насам говори за тези готвени капани и поредните двойни стандарти към хората от Източна Европа. Именно той оглави за България инициативата "Общоевропейски съюз", по известна като "Равно заплащане за равен труд", която има за цел не да се въвеждат нови рестрикции към страни като България, Унгария, Румъния и т.н., а да се постигне изравняване на заплащането във всички сфери.
Лидерът на БСП потърси вчера подкрепа от европейските си колеги срещу ощетяващото България предложение за транспортните фирми
"Търся вашата подкрепя по тема, която е изключително актуална за нас в момента. Вие сами ще видите протестите на българските превозвачи и напрежението по отношение на "Пакет за мобилност". Педложението на г-н Макрон e дискриминационно", заяви лидерът на БСП Корнелия Нинова на срещата на левите лидери и министър-председатели от ЕС и Западните Балкани. Сред присъстващите бяха премиерите на Гърция - Алексис Ципрас; Малта - Джоузеф Мускат; на Република Македония - Зоран Заев, Португалия - Антонио Коща.
Според Нинова въпросното предложение на практика задълбочава различията между европейските държави и посяга на основен принцип на Европа - за свободното движение на стоки и хора. "Търся вашата подкрепа да намерим разумния вариант и решението, в този му вид, да не бъде приемано. За България това означава хиляди български семейства да пострадат, стотици фирми да фалират", каза още лидерът на БСП.
"Големите защитават своите интереси, но аз съм тук да защитя българския национален интерес", заяви Нинова. Тя коментира и казаното от председателя на групата на ЕНП в Европарламента Манфред Вебер, че ЕНП, с нейните депутати, ще подкрепят България и няма да гласуват това решение.
"Недоумявам как политик от такъв ранг може да заблуждава така. Вчера негови депутати подкрепиха пакета за мобилност в комисията по транспорт в Европейския парламент. Съмнявам се, че г-жа Меркел ще оттегли подкрепата си за решението. Нека, като политическо семейство, да се обединим и помогнем не само на по-малките държави, а да отстояваме принципите - за свободно движение на стоки и хора в Европа, принципа за Европа - общ дом, а не на няколко скорости", призова Нинова.