С по 8 метра на ден напредва изграждането на най-дългия тунел у нас - "Железница". Това съобщи министър-председателят Бойко Борисов по време на инспекцията на ремонтните дейности по автомагистрала "Струма", съобщиха от правителствения пресцентър.

"Уникално съоръжение, всеки 100 метра се отвоюват в планината, по осем метра на ден тунел се прави", отбеляза премиерът.

Той добави, че българите години наред ще използват изграденото. "Огромни строежи и хиляди българи работят на тях", отбеляза още министър-председателят, като изтъкна инфраструктурните проекти, по които се работи в страната.

Заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който също участва в днешната инспекция, отбеляза, че тунелът "Железница" ще бъде изграден по нов австрийски тунелен метод, по който вече са построени обекти в Европа. Целият участък е с обща дължина 2,28 км и включва обслужващ тунелен път при южния портал на тунела. Крайният срок за приключването му е 2022 г., а инвестицията възлиза на 222,4 млн. лв.

Към момента за лявата тръба на тунела е изпълнен пробив и първична облицовка на 113,10 м от общия метраж на тръбата. За дясната тръба е изпълнен пробив и първична облицовка на 101,10 м от общия метраж на тръбата.

Снимка: БТА

Трасето преди тунела в посока София-Кулата е с дължина 720 м и включва също обслужващ тунелен път при северния портал на съоръжението и мост с обща дължина 515 м дясно платно и 565 м ляво платно. В участъка след тунел "Железница" към момента се разчистват площите в рамките на сервитута на пътя. Ще се изградят селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена и отводнителни съоръжения. Ще бъдат реконструирани и ще се изградят инженерни мрежи, аварийна връзка на лявото платно с път I-1 и др., се казва в съобщението.

Премиерът Бойко Борисов инспектира и моста на АМ "Струма" край Дупница, който беше увреден от пожара през лятото. Съоръжението вече е изцяло ремонтирано, се посочва в съобщението от пресслужбата на правителството.