Да бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2, да обслужват пътници само в петък и събота - решение за това ще вземе Столичният общински съвет на заседанието на 16 януари. Предложението е на Ваня Григорова от "БСП за България" и на Карлос Контрера от ВМРО. Против се обявиха общинските съветници от "Демократична България" - "Продължаваме промяната" и "Спаси София". 

Според Ваня Григорова, "за да се запазят нощните линии в София, започва да се "реже" от коли от дневния градски транспорт, например по линия 72 са орязани две коли следобед, когато е най-натоварено". 

"Най-нелепото е, че най-натоварени са нощните линии на Хелоуин, каза Григорова и добави, че се обслужват по 13 човека на обиколка. Тя подчерта, че това изтощава и шофьорите, на които им се събира извънреден труд средно по 420 часа на година при законово установени 150 часа, неизползван годишен отпуск по 49 дни на човек, незаетите щатни бройки на водачи са 260, а извън експлоатация са 150 автобуса", обобщи общинската съветничка на брифинг през декември, когато анонсира искането си. 

"Нощният транспорт върви по четири часа, шофьорите след това трябва да доработват на редовна линия в сутрешния трафик, което не е никак леко", добави Георги Желев, председател на синдикалната секция на Федерацията на транспортните работници в дружеството към КТ "Подкрепа".

"Имаме силни притеснения за ситуацията", каза и Иван Бързаков, диспечер в автотранспорта.

Според председателя на групата на ПП-ДБ и "Спаси София" в СОС Борис Бонев, който даде пресконференция в СОС днес, целта на искането е да бъдат обслужени лобистки интереси на таксиметрови компании. 

Бонев пресмята, че "за първите шест месеца на миналата година пътниците на нощния градски транспорт в София са се увеличили близо три пъти". Според него спирането на тази услуга не е в интерес на хората, "тъй като столичани остават без евтина и сигурна алтернатива за нощните придвижвания и ще бъдат принудени да плащат по 20 лева за такси, вместо по 2 лева за автобус". 

"Едната от линиите, които настояваме да бъде затворена, в понеделник извозва средно 13 пътници на обиколка. Това означава 6 пътници и половина на курс. Ако по този начин някой може да накърни интересите на таксиметровите компании, то тогава те са изключително неустойчиви. Това е нелепица, измислица на "Спаси София", каза в отговор Ваня Григорова.

Зам.-кметът по транспорт Илиян Павлов също се обяви против закриването на нощния транспорт в столицата. По думите му "нощният градски транспорт не може да се пуска и спира периодично". Павлов предложи да се изчакат резултатите от анализа, който вече е възложен на Центъра за градска мобилност, а не с лека ръка да бъде премахвана услугата.

"Проблем с липсата на водачи има от много години, но за нощните линии са ангажирани едва 8 от общо 1100 шофьори на Столичния автотранспорт. Решението не е премахването на една толкова необходима услуга, а мерки за оптимизация на линиите, тъй като има огромна неефективност в част от тях", допълни ресорният зам.-кмет.

Общинският съветник от ПП-ДБ и "Спаси София" Симеон Ставрев коментира, че всички европейски градове имат значително повече нощни линии в сравнение със София. "Искам да попитам вносителите на доклада за закриване на нощния транспорт и тези, които го подкрепят, с какво лице ще излязат да кажат на туристите и гражданите на София, че искат да унищожат тази услуга, а не да я подобрят. Абсурдно е, че групата на ГЕРБ в София искат да елиминират нощните линии, когато в Бургас, където управляват те, има постоянен нощен транспорт.

"Нощният транспорт е социална услуга. Неговата цел не е да акумулира печалба, а да обслужва всички пътници в града. Тя е предназначена основно за тези хората, които работят на смени", поясни съветникът Димитър Петров. Според колегите му от ПП-ДБ-СС е неразбираемо поведението на Ваня Григорова, чиято кампания за кметския стол беше изградена върху обещанието за повече обществени услуги и действия в интерес на хората.