Шишков: Липсват средно около 5 см. асфалт и в участъци от Софийския околовръстен път
По думите на служебния регионален министър започва разследване
Резултатите от проверката на магистрала "Хемус" в участъка от Софийския околовръстен път до гара Яна показват средно с около 5 см по-малко асфалт от предвиденото. Това съобщи служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков в интервю за NOVA News.
По думите му между 22 и 23 см е дебелината на асфалта, при изискуеми по проект 28 см, показва проверката, която ведомството направи съвместно с МВР по искане на прокуратурата. Пробите са взети през 250 метра, а резултатите са сходни с тези от взетите преди това ядки, припомнят от пресцентъра на регионалното министерство.
"Има липсващ асфалт и то в същите количества, каквито бяха открити в ядките", категоричен е регионалният министър.
Гаранционният срок на участъка Софийски околовръстен път - гара Яна е изтекъл, тъй като асфалтът е поставен през 2013 г., а през 2016 г. е въведен в експлоатация. Това означава, че ремонтът ще бъде за сметка на държавния бюджет.
В телевизионното студио арх. Шишков съобщи още, че отново по искане на прокуратурата е проверен и участък от Околовръстния път на София - Западната дъга от бул. "Сливница" до кръговото кръстовище при кв. "Банкя". Там пробите показват, че асфалтът е между 16 и 17 см, при заложени по проект 22 см.
Очаква се другата седмица да има резултати и от инспекцията с георадара, който Агенция "Пътна инфраструктура" поръча, за да провери състоянието на настилката и на Северната скоростна тангента. По предварителна информация, която министърът е получил от колеги от бранша, и там асфалтът е с дебелина около 12-13 см, подобно на извадените преди няколко седмици ядки.
"Инспекциите на пътищата нямат политически цели, а единствено да се провери тяхното реално състояние", категоричен беше министърът.
"Предстои тези пътища да бъдат ремонтирани и трябва да знаем истината за тях", каза още той и допълни, че от тук нататък трябва да започне разследване на прокуратурата. Наказателна отговорност според него би трябвало да носят всички участници в строителния процес.
Министърът съобщи още, че тази седмица е одобрен Подробен устройствен план (ПУП) за част от Южната дъга на Софийския околовръстен път, а преди две седмици е бил одобрен и ПУП за деветия участък на магистрала "Хемус". В момента се процедират изменения и в ПУП на скоростния път Мездра - Ботевград, където първоначално са били предвидени кръгови кръстовища на едно ниво, които сега се преработват.
В момента по магистрала "Хемус" се работи във всички посоки, каза още министърът. Очаква се най-скоро да бъде завършен първият участък, след него и третият. Последните служебни правителства завършиха отчуждителните процедури по трасето на участъци четири, пет и шест, обясни Шишков. Сегашният екип на МРРБ започва абсолютно наново преработка на проектите на трасетата на участъци седем и осем, тъй като някои от тях минават през територии, които не са възможни. Девети участък вече има одобрен ПУП, очаква се до пет - шест месеца отчужденията там да бъдат завършени.
Арх. Шишков още веднъж апелира строителните фирми да завършат изграждането на магистралните участъци на старите цени с авансите, които са получили за това. "В момента не искам да индексирам договорите им, докато не се изработят взетите предварително пари", беше категоричен той.
"Всеки ден правим неща, които са добри и създават перспективи за развитие на инфраструктурата в страната", подчерта той и припомни завареното - липса на проекти за важни обекти, липса на подробни устройствени планове, недобре изпълнени технически задания.