Една трета от заложения по проект асфалт, който трябва да е 20 сантиметра, липсва в основния асфалт на Северната скоростна тангента в София. Това обяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, след като провери състоянието на пътя.

По време на инспекцията бяха взети две проби от настилката на обекта. 

При първоначалния оглед на едната т. нар. "ядка" министърът заяви: "Това, което виждате в момента, е 14 сантиметра, тоест липсва част от пътя".

Проба ще бъде взета и от едно от мостовите съоръжения в района на пътния участък, като ще се изследва и здравината на стоманената му конструкция.

По думите на министъра този участък ще се нуждае от основен ремонт и то в много по-ранен етап, който ще е за сметка на държавата. Тангентата е извън гаранция, а мостовото съоръжение все още е в гаранция, цитира го БТА.

Анализите ще се правят от Научноизследователския строителен институт и от Института за пътища и мостове към Агенция "Пътна инфраструктура" и се очаква да са готови до две седмици. 

Снимка: БТА

Строителството на магистралната отсечка от 17 километра беше за 220 млн. лв. по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г., обясниха от Агенция "Пътна инфраструктура". На 30 декември 2015 г. премиерът тогава - Бойко Борисов, пусна в експлоатация 13 километра от Северната скоростна тангента, а на 28 април 2016 г. цялата магистрална отсечка беше пусната два месеца предсрочно. 

Снимка: БТА

Снимка: БТА

Изпълнител на проекта е консорциум "ХПВС-ССТ", в който участват "Водстрой 98", "Хидрострой" АД, "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД и "Пътстрой Бургас". Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от обединение "СЖС Технос - СЖС България", в което са "СЖС България" ЕООД и "СЖС Технос С.А.", Испания. Техният договор е за 882 000 лв. с ДДС.