При всеки избор се водим преди всичко от това какъв е рискът. Водещата ни потребност е да намерим по-голяма сигурност и това до голяма степен обяснява вота", коментира психологът Маргарита Бакрачева пред bTV.

По думите й навсякъде хората се водят от общата партия, а едва след това идва фигурата, която се избира.

"Емоцията винаги е част от избора, независимо от това колко рационално взимаме дадено решение. Когато има кратко време и трябва да променим този избор, тогава емоцията е нещо много важно. Емоциите могат да повишат активността", каза още психологът.

Според маркетинг и PR експерта Любомир Аламанов хората все повече започват да разбират, че местните избори са избори за техния живот и бъдещето им.

"Все повече ставаме нормална държава, в която хората се интересуват от това има ли къде да паркират и чист ли е въздухът. Това е процес. Англичаните са го започнали преди 800 г. и виждаме в момента на какво положение са", коментира Аламанов.

"Кампанията на тези избори беше много интересна. Тя започна малко отвлечено, но хората принудиха кандидатите да отидат сред тях в кварталите и да говорят по конкретните проблеми. През последните две седмици преди първия тур кампанията се промени коренно. Всички бяха на място и говореха с хората. Сега, в седмицата между двата тура, тя отново се промени и стана силно политическа.  Почти не се говореше за конкретни проблеми, а имаше само политически послания от всички страни", на мнение е PR експертът