През лятото може да ползваме едната лента на магистрала „Струма“
Стойността на проекта е 80 млн. лева, каза служебният регионален министър, който инспектира укрепването на свлачището при тунел "Железница"
Започва укрепването на свлачището преди тунел "Железница" на автомагистрала "Струма". За него вече има издадено разрешение за строителство. Засегнатият участък от неблагоприятните геодинамични процеси, установени още през 2020 г., се намира след Благоевград, в посока София - Кулата. Това съобщи пред медии днес министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, който инспектира строителните дейности там.
Министърът очаква до средата на летния сезон да има възможност движението по магистралата в едната посока да бъде пуснато. 80 млн. лева ще струва извършването на строителните дейности, като се предвижда изграждане на подпорна стена и полутунелна завеса, която да обезопаси преминаването.
Регионалният министър коментира, че все още се работи по екологичните мерки за трасето на магистрала "Струма" между Кресна и Крупник. Яснота за сроковете там ще има след като се вземе окончателно решение по какъв маршрут ще бъде изграден пътят в Кресненското дефиле. Обследват се всички варианти за преминаване през него. Министър Шишков заяви, че очаква до месец май тези мерки да бъдат приети, като водещо в процеса е Министерството на околната среда и водите.
Арх. Шишков провери също и започналата реконструкция на моста на река Струма в село Покровник. "Навсякъде започваме да строим, когато има издадено разрешение за строеж и одобрени проекти", каза още той.
Той коментира, че няма обяснение защо точно в момента от неправителствената организация Институт по пътна безопасност подават сигнали срещу него и няма притеснения по отправените му обвинения.
"Критикуван съм от определени среди. Не знам дали сме засегнали лични интереси или не. Мен ме интересува да са доволни хората. Защото хората са важни. Не са важни определени среди в държавата. Тези среди, на които очевидно се робуваше дълго време назад, за съжаление докараха нещата до това положение", каза министър Шишков.
Регионалният министър съобщи още, че има искане от прокуратурата да бъдат направени проверки на строителството на автомагистрала "Хемус" от София до пътен възел "Яна". Проверките на "Хемус" ще бъдат направени на 2000 кв. м, което означава взимане на проби през около 250 метра, както и от още няколко пътни участъка, обясни арх. Шишков. Искането на прокуратурата идва след като Агенция "Пътна инфраструктура" направи анализи на няколко ядки от различни пътища, които показаха нередности.
"Целта ни беше да установим състоянието на пътищата и как да ги ремонтираме, но когато прокуратурата и МВР поискат, се налага да бъдат направени по-обстоятелствени проверки във връзка с тези разследвания и такива ще бъдат извършени по предписание на държавното обвинение", каза Иван Шишков.
Министърът коментира, че едва след изборите ще представи обобщени резултати колко средства са загубени от некачествено строителство на пътищата. "По-големият проблем е това, че магистралите се налага да бъдат ремонтирани в по-кратки срокове. Това е и финансов проблем, освен, че ни създава дискомфорт при пътуването, защото се налага да бъдат ремонтирани по-често. Нямаме достатъчно магистрали и обходни пътища, което създава огромен проблем на движението в България", заяви арх. Шишков.
"Правим проверки, за да разберем как да ремонтираме добре пътищата. Освен това всеки министър трябва да се отчита пред обществото, редно е когато вижда определени нередности, тези нередности да бъдат показани. Мисля, че бях длъжен да го направя. Считам, че обществото трябва да знае какво се е случвало назад във времето", каза министърът.
Регионалният министър бе на инспекцията заедно със своя заместник Николай Шушков, председателя на Управителния съвет на АПИ инж. Венцислав Ангелов и члена на Управителния съвет на агенцията Десислава Паунова.