Готова е конструкцията и на платното за "Кулата" на виадукта при тунел "Железница" на АМ "Струма". Съоръжението се строи по технология, прилагана за първи път в България, информират от АПИ.

Характерното при нея е, че се използва работна площадка за изработване на отделните елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия. Всички строителни работи се извършват без спиране на интензивния трафик по Е-79.

През октомври миналата годна беше изградено платното за столицата. След това строителите започнаха работа по платното за "Кулата", като целта е мостовото съоръжение да бъде завършено през декември тази година, информират от АПИ.

Мостът преминава над шест препятствия - р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Платното за "Кулата" е с дължина 510 м, а за София - 560 м.

Височината на съоръжението в различните части е между 10 м и 18 м, а разстоянието между колоните е в порядъка от 45 до 60 м.

Напредва работата и по прокопаването на тунел "Железница" - най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България, с дължина около 2 км.