Това каза пред БНТ министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

На 12 юли бе открит Лот 3 (Нова Загора – Ямбол). До края на август се очаква да бъдат пуснати и 17 км до Петолъчката.

На въпрос дали няма да се наложи реконструкция на най-стария участък на АМ "Тракия", докато се строи нейния край, регионалният министър уточни, че такъв ремонт вече се налага.
"За всички пътуващи, то е видимо, осезаемо. Състоянието на най-стария участък е за пълна реконструкция на платната и в двете посоки", каза Павлова, цитирана от БГНЕС. Според нея няма никаква възможност този ремонт да се финансира с пари от Европа, така че за 60-те милиона, които ще са нужни, ще се разчита на държавно финансиране през следващите години.

Лот 4 от АМ "Тракия" - участъкът от Ямбол до Карнобат с най-голямото съоръжение над река Тунджа, трябва да бъде готов по договор догодина, каза Павлова.
Три километра от този лот
ще бъдат преасфалтирани, но не заради качеството на сместа, а заради несъответстващи нива, стана ясно преди дни.

Според Павлова, изпълнителите са изразили волята си да направят тези пътища не само качествено, но и предсрочно.
Качеството обаче трябва да бъде проконтролирано от нас много сериозно и именно, затова аз съм на място. Колегите работят постоянно, каза още министърът и добави, че на ден се правят по над 50 проби на използвания материал.

Министър Павлова вече призова мобилните оператори да подобрят обхвата на клетките си по магистрала "Тракия", тъй като на много места по трасето той се губи. Тя апелира и към бизнеса да изгражда бензиностанции по магистралата, отговорните институции щели да съдействат това да става по-бързо.