12-15 млн. руснаци заменят водката с козметични продукти
В Русия функционира паралелен алкохолен пазар и той става все по-голям. Близо 10% от жителите на страната намират алтернатива на водката.
Дори събрани заедно, продажбите на всички най-популярни марки алкохол в Русия отстъпват по обем на глоговата тинктура - капките, наричани в бита просто "глог". Те заемат към 20% от целия пазар - "дял, какъвто не са и сънували законопослушните лидери в производството на водка", пише вестникът.
Според Федералната служба за регулиране на алкохолния пазар малоимотните хора в Русия консумират годишно колосални количества такива лосиони и тинктури с 40% съдържание на етилов спирт, равностойни на 170 милиона до 250 милиона литра водка. Търсенето им стабилно расте с почти 20% всяка година.
На практика обаче е невъзможно да се докаже, че производителите продават алкохол, а не лекарства и козметика със спиртно съдържание, отбелязва "РБК".
На всяко шишенце с такъв препарат - "тинктура от овес", "тинктура от чушки" или "хлебен лосион", има инструкция за употреба: "20-30 капки по няколко пъти дневно преди хранене при разстройство на сърдечната дейност" или пък "да се втрива с памучен тампон в кожата на лицето с цел тонизиращо въздействие". Така че няма как да им се търси отговорност, заключава изданието.