Контрера обвини Борис Бонев, че разчиства лични сметки чрез градския транспорт на София
Столичани плащат 900 000 лева за личен пиар, твърди общинският съветник от ВМРО
Шефът на транспортната комисия в СОС Карлос Контрера обвини независимия общинар Борис Бонев, че е взимал пари от градския транспорт в столицата, а в същото време го плюе, причинява финансови загуби на общината и "изглежда... е в конфликт на интереси".
Още по темата
"Откакто г-н Бонев е общински съветник какво точно свърши, освен да оплюва всички останали? На последната комисия по транспорт той директно беше посочен като виновник Столична община да плати 900 000 лв. разноски и неустойки по договора с МТК Гроуп. Спомняте си, че преди година същият се хвалеше по този казус как спестил 3 млн. лв. на общината, е съдът сега казва друго. Толкова струва на софиянци пиарът на един ляв политик от ново поколение", каза Карлос Контрера.
Той припомни, че от 2017 г. Бонев и групата му са водили спор за търговската марка "Спаси София" с един от акционерите в МТК Гроуп, което според него "обяснява цялото им настървение и деятелност по темата". Затова Контрера задава въпроса "защо този спор не е деклариран като потенциален конфликт на интереси...".
Контрера посочи ситуацията в градския транспорт. За 2022 г. Столична община и 4-те общински транспортни дружества са осигурили около 350 млн. лв. за финансиране на градския транспорт. Заради спада на пътници от пандемията и огромния скок на цените на горивата, обаче са нужни допълнителни 144 млн. лв. (за сега), които следва да бъдат осигурени по европейския регламент 1370 като субсидия от държавата.
Затова и по време на протестът служителите на градския транспорт са настоявали средствата да бъдат заложени при предстоящата актуализация на държавния бюджет, за да може да се гарантира осигуряването на качествена транспортна услуга в града.
По време на протеста на работниците общинския съветник Борис Бонев се обяви срещу нуждата от компенсация от държавата. Според Контрера, "целта на г-н Бонев е ясна - да дискредитира справедливите искания на работниците, така че правителството да не предостави средства от държавния бюджет за градския транспорт на София".
"Аз смятам, че Борис Бонев в момента обслужва "продължаваме промяната" и се явява тяхна маша в качеството си на единственият им общински съветник в София. Според мен залогът е дали Промяната ще го припознае като кандидата си за кмет догодина на местните избори", коментира още Карлос Контрера.
Контрера смята, че "конюнктурните изказвания на г-н Бонев към момента не отговарят на истината, в противен случай едва ли Бонев и "Спаси София" щяха да работят срещу добри хонорари". Шефът на транспортната комисия цитира и конкретни договори, по които независимият общински съветник е получил средства от транспортните дружества на столицата.
"Г-н Бонев и "Спаси София" имат 3 договора с "Метрополитен", по които са получили близо 43 000 лв. за дизайн на табели. Това са същите калпави табели, заради които се наложи по Трети метродиаметър (МС Национален дворец на културата) да разпечата на цветен принтер стрелки на хартия А4 и да ги налепи до дизайнерските табели на спасителите, за да не се объркваме пътниците....", припомня Контрера.