КФН: Под 1% от шофьорите ще бъдат в най-високите класове по малус
Комисията започна консултации по общественото обсъждане на наредбата за "бонус-малус"
Като елемент от общественото обсъждане на наредбата, с която се въвежда системата "бонус-малус" Комисията за финансов надзор (КФН) вече започна интензивни срещи с браншови асоциации и неправителствени организации. Целта на тези срещи е в режим на диалог да се чуят конструктивни мнения, които да бъдат отразени в окончателния вариант на системата "бонус-малус", съобщиха от Комисията.
Опазването живота на българските граждани и намаляване броя на пътно-транспортните произшествия е основната цел пред системата "бонус-малус".
Предварителните разчети сочат, че 80% от собствениците на автомобили ще плащат по-евтина Гражданска отговорност, тъй като ще попаднат в бонус-класовете. Под 1% от шофьорите ще бъдат в най-високите класове по малус, които предвиждат оскъпяване с 400%. Същевременно е важно да се посочи, че попадането в този клас най-често е следствие на виновно причинена смърт на пътя.
Комисията за финансов надзор заедно с Министерство на вътрешните работи и Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, които също ще трябва да одобрят наредбата, организира на 3 декември 2018 година (понеделник) кръгла маса, на която ще бъдат поканени всички заинтересовани страни, включително и медиите.