Това показва справка на Пътна полиция, предоставена специално на Съюза на българските автомобилисти. Цифрите са за 2016 г., а новият списък за 2017 г. ще бъде изготвен до 31 март тази година, съобщиха от СБА.

На базата на него ще бъдат набелязани нови мерки, включително ще бъдат определени всички места и точки за контрол на скоростта със стационарни и мобилни камери.

По-рано през миналата година от МВР съобщиха, че само на десет от тези опасни участъци са станали над 1000 катастрофи с около 40 убити и 100 ранени. При положение, че в страната ни ежегодно стават средно 7000-8000 автомобилни злополуки, това означава, че всяка 7-ма или 8-ма катастрофа е била на някоя от тези смъртоносни отсечки.

Според статистиката за първите 9 месеца на 2016 г. най-опасният път в България е Русе-Бяла. Там са станали 246 пътни злополуки със 7 убити и 26 ранени. По думите на шефа на КАТ Бойко Рановски катастрофите стават на места, където има три ленти за движение. При изпреварване колите навлизат в насрещното и следва катастрофа.

На автомагистрала „Хемус” – до София, са станали 265 автосблъсъка заради висока скорост. На пътя между Варна и Бургас е имало106 катастрофи със шестима загинали и 50 ранени, основно заради неправилно изпреварване.
На Стара Загора – Казанлък броят на катастрофите е 83 с 22-ма ранени. На Карловско шосе, край село село Труд, са загинали петима и 24 са ранени в 67 катастрофи. 

Специално за СБА от Пътна полиция са посочили няколко участъка, където шофьорите трябва да бъдат особено внимателни.

На 66-ия километър на магистрала “Тракия” в посока София платното се няводнява и има опасност от аквапланинг. На същата магистрала от 165-ия до 208-ия километър в посока Бургас пътната настилка е деформирана. На магистрала “Марица” в участъка преди пункт Капитан Андреево има преплитане на пътните потоци, изчакване на товарни автомобили в активна лента и е нужна промяна в организацията на движението.