При случай на отменен полет, независимо дали по вина на авиокомпанията или поради атмосферни условия, засегнатите пътници имат много големи права. Това коментира пред телевизия Европа директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов.

Подобни ситуации с отменени полети далеч не са рядкост. Последният пример бе казусът с блокираните на летището в Рим 35-ма наши сънародници, чийто полет с нискотарифен превозвач бе отменен в последния момент.

Въпросните ангажименти на авиокомпаниите към пътниците са задължителни за всеки превозвач, независимо дали конвенционален или нискотарифен. Освен това, отбеляза Арсенов, компанията следва да заплати на пътниците и парично обезщетение.

Най-добре са защитени правата на пътниците при полет с европейска компания или полет до страна от Евросъюза. Компенсации обаче могат да се търсят и при компании извън ЕС, съблюдавайки местното законодателство.

Има обаче един голям проблем, отбелязва Арсенов. Въпреки че имат редица инструменти да потърсят правата си, много от хората проявяват апатия и не го правят.

 ---

Текст и видео ТВ Европа