Мярката за ограничаване на скоростта в някои части на София е добра, но не въведена по този начин. Ограничението да се въведе в кварталите, не по булеварди. Това каза пред Нова нюз Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. По думите му нелогично е ограничението да важи за големите столични булеварди. По-разумно би било намаление на скоростта да има в жилищните райони.

"Зоната не бива да бъде в идеалния градски център, където трафикът е натоварен, съответно и скоростта е по-малка. По-важното е такова ограничение да има в жилищните райони, в кварталите. Необходим е по-широк анализ на местата с концентрация на ПТП с пешеходци, а това са именно жилищните квартали на града. Трябваше да има и по-голямо обсъждане с експертен състав, ние имахме някои предложения, които можехме да реализираме", обясни той.

Във връзка с въвеждането на "Зона 30" в София Тодоров уточни, че така избраните райони са нелогични.

"Въвежда се по четири лентови булеварди, като вечер, когато няма трафик, водачите ще трябва да карат с 30 километра в част. Това е нелогично и не е косъобразно. Ако се цели друг ефект с тази мярка, не такава за пътната безопасност, можеше да се случи с други подходи", смята експертът.

Владимир Тодоров обърна внимание и на това, че ограничението ще създаде трудности в контрола по спазването му.

"Въвеждайки тази мярка за центъра на София, няма да има желания ефект с ограничаване на ПТП", каза още той.

Статистиката у нас отчита и увеличение на ПТП за изминалата година. Данните до 31 декември показват 556 загинали, което е с 96 повече от регистрираните през 2020 година.