След два часа и половина в националното следствие, бившият шеф на Агенцията "Пътна инфраструктура" /АПИ/ Дончо Атанасов, който все още е член на УС на агенцията, коментира пред журналисти, че не чувства вина за инцидента край Своге.

Той допълни, че договорите между възложител и изпълнител за пътния участък са сключени по европейска процедура, според която възложителят не може да въздейства върху изпълнителя на проекта. Атанасов обясни още, че до края на тази година фирмата строител носи отговорност за пътния участък край Своге, тъй като той е в изпитателен срок.

"По завоя, където стана инцидентът, никога никой нищо не е коментирал. Има протоколи - всички документи са представени пред следствието. Никой никога не е коментирал за реконструкция на пътя този завой да бъде изправен", каза Атанасов и обясни, че договорът с фирмата изпълнител е по FIDIC. По думите му това са договори, които се изпълняват в целия свят.

На въпрос дали държавата има механизъм да накара строителната фирма да си свърши работата, той отговори, че по договори по FIDIC това е трудно. "Тези договори са доста особени. Направили сме всичко, което е могло да направим, съгласно договорите за текущ ремонт. Ремонтирането е в гаранционен срок - т.е. трябва фирмата да го направи. Препоръките са достигали до нея - тя е била известена с писма. В рамките на договорите, които изтичат в края на 2018 г., е трябвало да има отремонтиране."

Той повтори няколко пъти, че АПИ е направила всичко по силитъе си. "Сложили сме знаци, ограничили сме скоростта драстично. Според наши измервания обаче превишението на скоростта в този участък е с 30-40% от всички автомобили - и леки, и тежкотоварни, и автобуси. Откровено казано, не намирам пропуски в работата на АПИ, довели до трагедията", коментира Дончо Атанасов.

На въпрос дали е излязъл от следствието като свидетел или обвиняем той отговори: "Като свидетел".

В сградата на следствието все още е предшественикът на Атанасов - Лазар Лазаров.