12 оферти за ремонтите на още 2 тунела на АМ "Хемус", тапи ще има до 2025 г.
Реконструкцията на тунел "Витиня" все още не е приключила
Още два тунела на магистрала "Хемус" ще бъдат затворени за основен ремонт от лятото на 2023 г. Това са "Топли дол" и "Правешки ханове", като бяха отворени 12 оферти на участници в обществената поръчка, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".
Още по темата
Индикативната стойност на поръчката е 75 475 000 лв. без ДДС. С изпълнението на ремонтните дейности ще бъдат осигурени необходимите условия за безопасност на движението в тунелните съоръжения, в съответствие със съвременните изисквания за обектите, разположени по основната TEN-T мрежа, включваща най-важните международни връзки в ЕС.
Обществената поръчка е в две обособени позиции.
В обособена позиция 1 е ремонтът на тунел "Топли дол" при 39-ти км на АМ "Хемус". Отворени са 6 оферти от фирмите "Геострой", "Трейс Груп Холд", ДЗЗД "Топли дол" с участници: "Автомагистрали" ЕАД и "ГБС - Инфраструкторно строителство" АД, ДЗЗД "Топли дол Хемус", в което участват: "ДЖИ ПИ ГРУП" АД и "Европейски пътища" АД, "ОРС - Инфраструктура" и "ИСА 2000" ЕООД.
Индикативната стойност на ремонта е 35 650 000 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение на строителните дейности е 18 месеца.
В обособена позиция 2 са ремонтно-възстановителните дейности на тунел "Правешки ханове" при км 54-ти на АМ "Хемус". Отворени са също 6 оферти и те са на Геострой", "Трейс Груп Холд","ГБС - Инфраструкторно строителство" АД, "ОРС - Инфраструктура","ИСА 2000" ЕООД и ДЗЗД "Правешки ханове" с участници "ДЖИ ПИ ГРУП" АД, "Европейски пътища" АД и "Автомагистрали" ЕАД;
Прогнозната стойност на строителните дейности е 39 825 000 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 18 месеца.
Тунел "Топли дол" е въведен в експлоатация през 1985 г. Дължината на тръбата за Варна е 883 м, а в посока София е 878 м. Рехабилитацията на съоръжението предвижда изграждане на нова хидроизолационна и отводнителна система, нова облицовка и тротоарни блокове в тръбата за София. Ще бъде извършена реконструкция на пътното платно и на порталните участъци на тунела, както и разширение на тротоарите в тръбата за Варна. За повишаване на безопасността на съоръжението ще бъдат изградени две пешеходни евакуационни напречни връзки между тръбите на съоръжението. Ще бъдат обновени асфалтобетонова настилка, хоризонталната маркировка и вертикалната сигнализация.
Тунел "Правешки ханове" е на около 1.8 км от пътния възел за Правец. Построен е в края на 80-те години на миналия век. Дължината на тръбата за Варна е 834 м, а на тръбата за София е 830 м. Двете тунелни тръби ще са с нова облицовка, съвременна дренажна и хидроизолационна система и тротоарни блокове. Предвидено е подобряване на отводняването. Ще бъдат основно ремонтирани вече изградените 7 напречни връзки, свързващи двете тръби на тунела, което ще позволи те да бъдат използвани за аварийни изходи. Тунелът ще разполага с комбинирани аварийни ниши с хидранти, SOS телефони, пожарогасители и др.
Все още не е приключил ремонтът на тунела "Витиня", съобщиха пред Dir.bg от пресцентъра на АПИ. Очаква се това да стане до края на декември. Реконструкцията трябваше да е приключила още преди 2 години.
С предстоящите нови два ремонта затрудненията в трафика и километричните задръствания по магистрала "Хемус" ще продължат поне до началото на 2025 г.