Всички напуснаха ферибота ”Норман Атлантик”, има 10 жертви
Десет са загинали след пожара на ферибота "Норман Атлантик". Всички останали пътници и екипажът са спасени. Огънят е потушен. Фериботът е бил претоварен.
Вижте снимки>>>
Капитанът на ферибота напусна последен кораба, след като окончателно приключи евакуацията на пътниците и екипажа.
Арджилио Джакомаци е напуснал кораба в 14,50 ч. местно време, съобщи в Туитър италианската брегова охрана. 62-годишният капитан е изчакал да бъдат евакуирани и последният член на екипажа, и последният пътник, преди да напусна бедстващия ферибот.
На кораба, пътувал от Патра (Гърция) до Анкона (Италия), е имало 11 българи.
Част от имената им, според гръцки списък, са : С. Аргирова, Р. Тодорова, А. Асенов, В. Доспатлиев, Красимир Естов, Г. Хайтов, М. Мосавитцки, Сл. Божилова и П. Ненова. За останалите имена няма информация.
По италиански списък обаче на ферибота е имало 7 български граждани, съобщи за Дарик говорителят на МВнР Бетина Жотева.
В същото време прокуратурата на италианския град Бари обяви, че започва разследване за извършено криминално деяние във връзка с пожара на борда на "Норман Атлантик", предаде Франс прес.
Разследването трябва да установи дали пожарът е предизвикан от небрежност. Следователите ще се опитат да изяснят обстоятелствата, при които е започнал пожарът, и защо не е бил потушен.
По неофициална информация пламналият ферибот е бил претоварен – на борда му е имало 222 автомобила, от които над 100 – тежкотоварни. Позволеният брой обаче е 195 МПС-та.
Няколко версии вече се появиха за причината за пожара. Най-вероятната, според експертите, е претоварването на ферибота с ТИР-ове, които са били паркирани близо един до друг. Сред тях е имало и няколко цистерни със зехтин, които са създали условия за силния пожар.
Фериботът е плавал под италиански флаг, но негов собственик е гръцката фериботна компания АНЕК, която твърди, че той е бил в изправност и че на 19 декември е минал инспекция.
Стана ясно обаче, че при проверката са установени нередности с херметичното затваряне на вратите и със светлинната сигнализация при аварии. Не е имало и достатъчно спасителни средства. Бил даден 15-дневен срок за коригиране на пропуските и липсите.
АНКЕТА: Кои са най-важните световни събития за 2014 г.?