Правителственият самолет нямал право да вози футболисти
Правителственият Авиоотряд 28 няма лиценз, който му позволява да вози футболни отбори, а може да изпълнява само специални полети.
181
244
Това се разбира от отговор на Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" на запитване от в. "Капитал".
От отговора става ясно, че общо четири летателни средства на правителството имат разрешение за опериране: Airbus А319 има разрешение за въздушни превози - полети със специално предназначение, Falcon 2000 - разрешение за облитане на радио и светотехнически средства и въздушни превози - полети със специално предназначение, а хеликоптерите Mи-8 и Augusta A 109 E имат разрешение за патрулиране и наблюдение, както и за въздушни превози - полети със специално предназначение.
Тези разрешения не се отнасят "до авиационни оператори, изпълняващи въздушен превоз на пътници или товари и поща, за превози на аеротаксита и спешна медицинска помощ".
Авиоотряд 28 няма свидетелство за търговски превози.
Темата със статута на Авиоотряд 28 стана актуална, след като се разбра, че правителственият Airbus е превозил футболните отбори на "Витоша" (Бистрица) и "Чавдар" (Етрополе) за среща, играна във Варна в края на юли. Тогава за отбора на Бистришките тигри е играл премиерът Бойко Борисов, а за тима от Етрополе е ритал депутатът от ГЕРБ Емил Димитров, който е и негов собственик.
"Аз съм го давал поне 20 пъти да пътуват други отбори и не знам кое е тенденциозното в това", каза тогава премиерът. По-късно стана ясно, че полетът е бил платен от депутата Димитров, но след като се разшумя по случая.
Още тогава бившият шеф на правителствения авиоотряд Цвятко Луканов каза, че е "напълно незаконно" използването на самолета за превоз на футболните съотборници на премиера, включително срещу заплащане.
От отговора става ясно, че общо четири летателни средства на правителството имат разрешение за опериране: Airbus А319 има разрешение за въздушни превози - полети със специално предназначение, Falcon 2000 - разрешение за облитане на радио и светотехнически средства и въздушни превози - полети със специално предназначение, а хеликоптерите Mи-8 и Augusta A 109 E имат разрешение за патрулиране и наблюдение, както и за въздушни превози - полети със специално предназначение.
Тези разрешения не се отнасят "до авиационни оператори, изпълняващи въздушен превоз на пътници или товари и поща, за превози на аеротаксита и спешна медицинска помощ".
Авиоотряд 28 няма свидетелство за търговски превози.
Темата със статута на Авиоотряд 28 стана актуална, след като се разбра, че правителственият Airbus е превозил футболните отбори на "Витоша" (Бистрица) и "Чавдар" (Етрополе) за среща, играна във Варна в края на юли. Тогава за отбора на Бистришките тигри е играл премиерът Бойко Борисов, а за тима от Етрополе е ритал депутатът от ГЕРБ Емил Димитров, който е и негов собственик.
"Аз съм го давал поне 20 пъти да пътуват други отбори и не знам кое е тенденциозното в това", каза тогава премиерът. По-късно стана ясно, че полетът е бил платен от депутата Димитров, но след като се разшумя по случая.
Още тогава бившият шеф на правителствения авиоотряд Цвятко Луканов каза, че е "напълно незаконно" използването на самолета за превоз на футболните съотборници на премиера, включително срещу заплащане.