Това обяви председателят на Федерацията на транспортните работници към КТ „Подкрепа” Розен Зарков.
Mинистърът на транспорта Ивайло Московски съобщи преди месец, че предприятието "БДЖ-товарни превози" ЕООД ще бъде приватизирано.
На 17 септември синдикатите обявиха, че подготвят нова стачка в БДЖ.

На срещата тази сутрин с премиера Бойко Борисов и министрите Симеон Дянков и Ивайло Московски ръководствата на двата синдиката КНСБ и КТ "Подкрепа" ще настояват за запазване на железниците и спиране на съкращенията.
„В момента се води една политика на закриване на железницата, а не на възстановяване, вече две години. А това е от национално значение за икономиката, за чуждите инвестиции”, каза Зарков, цитиран от "Фокус".

На срещата синдикатите ще поискат от Дянков помощ от държавата.
Според Зарков оказването на финансова помощ за БДЖ е именно задължение на държавата. По думите му в балканския регион единствено България не се грижи за железниците си.

Зарков смята, че не е ясно как стои въпросът със заема от Световната банка от 460 млн. лв.
"В меморандума е написано, че тези пари се дават за инвестиции, а не за погасяване на стари задължения. Парите за погасяване на стари задължения трябва да дойдат от държавата. Не приемам тези изказвания, че железничарите крадат и т.н. Всеобща тайна е, че при минали правителства от железницата са източвани пари за кампании”, каза още Росен Зарков.

На 21 септември Министерството на финансите спря действията по взимане на заема от Световната банка и очаква железниците да изпълнят реформите, разписани от банката, като условие за подписване на кредита.

На срещата в МС ще бъде повдигнат и въпросът за начина, по който ръководството на БДЖ провежда реформите. По-слабо ръководство на железницата от сегашното не е имало и е съвсем нормално да бъде сменено, заяви Зарков.

"Изтеглянето на заема от Световна банка беше отложено, за да бъдат намерени вътрешни резерви в дружеството и да се намалят средствата, които държавата трябва да задели. БДЖ вижда спасение в продажбата на "Товарни превози" и на няколко губещи почивни станции", обясни председателят на УС на БДЖ Владимир Владимиров пред БНР.

Няма драма в железниците в момента, успокои вчера той. По думите му няма проблем с взаимоотношенията със Световната банка. Заемът от страна на БДЖ бил договорен още март. Освен това компанията изпълнила всички изисквания по първия транш – 80 млн. евро.

"Задълженията на БДЖ по баланс са около 800 млн. лв. Просрочените от тях са около 200 милиона. Това са задължения към доставчици и към банки. Всички тези задължения са натрупани в периода до 2009 г.", обяви в събота пред Дарик Владимиров.