За необходимостта от съкращения в „БДЖ – Пътнически превози”, мениджърският екип трябва да изготви икономически анализ и предостави инвестиционна програма, след което преговорите между синдикати и работодатели да продължат, смятат синдикатите.

По повод изразените намерения за съкращения от ръководството на БДЖ в „БДЖ – Пътнически превози” – с 450 души, а в „БДЖ – Товарни превози” – с 400, по искане на президента на КНСБ Пламен Димитров тази сутрин се проведе спешна среща с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, съобщиха от КНСБ.
Синдикалистите представили своите аргументи срещу обявените намерения на мениджърския екип на БДЖ за нови съкращения, като незаконосъобразност на съкращенията в „БДЖ – Товарни превози”, които противоречат на заложената численост на персонала в изготвените правен и икономически анализи, по които се подготвя приватизацията на "Товарни превози”.
Липсва икономическа обосновка и за двете дружества, съгласно Кодекса на труда, на базата на която да е има необходимост от предстоящите съкращения, смятат синдикатите.

Не е налаган мораториум върху съкращенията в „БДЖ-Товарни превози”, съобщиха в късния следобед  за "Фокус" от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Позицията на министерството гласи, че мораториум, както твърдят синдикатите, не е налаган, защото няма документ, който да регламентира определена допълнителна бройка съкращения в БДЖ. Мораториум се налага върху документ, а такъв документ няма, затова няма и как да бъде наложен мораториум.

Според МТИТС, към момента в двете дружества тече съкращение на персонала, което е започнало през 2011 г. преди стачката. Тогава е било съгласувано със синдикатите съкращението на около 2000 души, от които 1000 от „БДЖ-Пътнически превози”, 1000 от „БДЖ-Товарни превози”, които са част от реформите за оптимизация на дружеството.