Изпълнителният директор на "Сдружение Тракия IV" Иван Иванов обяви, че държавата трябва да поеме разходите за преодоляване на възникнали след започване на строителството препятствия, съобщава в. "Сега". Ставало дума за участъци с черна глина, която е неподходяща основа за път, обясни инж. Иванов.
В интервю за в. "Труд" шефът на строителния консорциум, който трябва да направи 49 км от магистралата (Лот 4), твърди, че 20 км трябва да бъдат прокарани именно през глинеста почва. Сега изпълнителите очаквали указания до края на годината каква технология да използват за проблемните участъци.

Според инж. Иванов оскъпяване ще има, а в договора дори имало текстове за конкретния случай. Те предвиждат възложителят да поеме разходи, възникнали при несъответствие на почвите с описаните в проекта. Според него геоложките проучвания на мястото са правени преди десетина години и е напълно нормално да не са съвършени. 

От пътната агенция обаче обявиха, че не са получавали от строителя искания за препроектиране и промени в проекта.

"Сдружение Тракия IV" спечели търга за изграждането на тази отсечка с оферта от 174 млн. лв. без ДДС. В началото на октомври започна производство по несъстоятелност на "Мостстрой" - ключов участник в консорциума. Тогава останалите фирми в сдружението увериха, че това няма да попречи на изпълнението на договора.

При последната проверка на строителството зам.-министърът на регионалното развитие Георги Прегьов заяви, че изпълнителите са поели ангажимент да отворят участъка за движение до юни 2012 г.