Ново препятствие пред магистрала Тракия
Строителите на Лот 4 от автомагистрала Тракия - от Ямбол до Карнобат - искат повече пари за строежа, защото се натъкнали на мочурища.
Обратно в новинатаКоментари - Ново препятствие пред магистрала Тракия | Днес.dir.bg
Коментари
Познах те, знайко. Напипал си проблема, само да беше обяснил защо е "комбинацията" възложител - проектант. За твое сведение проектантът изпълнява заданието на възложителя. И го е изпълнил, може да си сигурен. И там глините не са подминати, не се съмнявай. А защо не обясниш нещо и за комбинацията "възложител - строител? Нима няма такава?
Нищо ново под слънцето!!! Даваме минимална цена на търга. Печелим го и после започваме да искаме още пари. Не са ли се запознали предварително с проекта, с геоложките проучвания, да са го предвидили в офертата си. "Кьорав карти не играе" са казали хората.
Голямо бързане беше, за да покажем, че започваме строителството на магистралата без пари. То бяха интервюта, то беше чудо. И какво се случи?! Докато давахме интервюта, се появи глинен пласт на 50% от трасето! Аз предлагам да се подпише анекс към договора, като се предвиди 100% от трасето върху глинен пласт! Не за друго, а защото може да се появи глина няколко дни след отпускането на новите пари! Все пак трябва да сме предвидливи!... Това са изтъркани номерца!... Печели се търг на нереално ниски цени и после се отпускат допълнителните средства!... 1. Къде е отговорностtа на проектанта? Едно такова оскъпяване би следвало да е покрито със застрахователен риск! 2. Къде е отговорностtа на консултанта и въобще има ли такъв на обекта, а и каkъв е консултантyt (дали е от онези надзорни фирми, защитаващи само собствените си интереси (защото те реално само това правят), или е консултант, който знае какво и защо прави, не е подставено лице на никого, каквито напоследък за случаите с редица обекти в някои големи областни градове!... 3. Къде е отговорността на строителя и не беше ли договора инжинерингов?! Какви строители са - да не предвидят и непредвидимото, така да се каже! Всеки добре сътворен договор вменява отговорности предимно на строителя, изхождайки от презумцията, че строителят би управлявал по-добре риска! Е, данъкоплатците са овце и може да бъдат стригани и стригани, всеки сезон, тъй да се каже!... Изводите са за Вас, дами и господа! Но за мен едно е ясно - държавните служители са с абсолютно безхаберно отношение към задълженията си! А парите са от джоба ни!!!...
Преди да започнеш да раздаваш акъл "авторитетно" - не си ли задаваш въпроса защо тези търгове бяха направени така, че фирмите да дават нереално ниски цени само и само да спечелят, за да не фалират защото други търгове освен тези за магистрали на практика няма? Не мислиш ли, че всичко започва от тръжните условия, които поставят един единствен критерий за успех - най-ниска цена без на практика да се отчита друго? Затова сега строителите търсят начин да си "избият" бъдещите загуби. Пък и ще постигнат нещо - бъди сигурен! И за какви имагинерни отговорности на проектант, консултант и строител приказваш? Това са общи приказки, прочетени от теб тук-там. Къде е според теб мястото на възложителя в тази схема и въобще какви са му функциите и отговорностите? Не мислиш ли, че всичко започва от него и завършва с него? Знаеш ли въобще какво е строителство и как става този процес? А пък ако някой започне да ти търси сметка за твоята работа по начина, по който ти отправяш сега упреци към другите? Мислиш ли, че ще издържиш "теста"? Нима ти си "най-хаберния" от всички нас и само ти "милееш" за общите ни пари? Не мислиш ли, че и строителите си търсят интереса и те работят, за да хранят като повечето от нас семействата си? И за твое сведение - строителството на която и да е магистрала въобще никога не е било и не е на инженеринг. Ама ти и по другите въпроси си на същото "ниво". Голям кьорчо.
И без това не ви трябват магистрали, че сте много мърша в България. Трепете се по селските си пътища и си яжте в кочината.
В Геоложкия институт в бан има цяла сикция инженерна геология - да ги бяха питали, това им е работата имат пенетратори, точно за такива проблеми, но явно на боко тиквата трябва да се изследва дали има нещо вътре
Както знаеш БАН е мръсна дума /да бъдем по-точни - абревиатура/ пред Боко и С. Дянков.
Е те къде мислиш са правили предишните проучвания , толкова им е бил и акъла преди това Да не мислиш , чев БАН са някакви гении Вече сме пазарна икономика и БАН в сегашният си раздут вид не може да съществува, трябва да търсят частни фирми които да им плащат за съответните разработки Не може всички да лежат на гърба на данъците на хората , а работата да им е за пет пари Ако ти искаш откажи се от пенсията си и я давай на БАН , ще те поздравим
Казусът е от ясен. Според едните има проблем с геоложкото проучване. Отиват на терена и проверяват доклада на проучвателите - сондажи, авализи, гоефизики и пр. Ако проектантите са се издънили - нема накъде ще се плаща отгоре. Обаче при това положение проектантите задължително се прощават с лиценза. Да им е за обица на другите. Ако са точни - няма допълнителни пари. Варианта "проекта грешен, никой не е виновен, плащаме всички" не се приема.
До Пътищаров --- Извинете другарю Пътищаров , вие след като явно /според вас / не сте аматьор , защо не сте начело на държавата , за да дърпате конците ?
ДУРГАРЮ,ДУРГАРЮ,ЛЮБЕЗНИЙ, не съм начело на държавата защото не ми е мястото там- нямам КАЧЕСТВА за това и за разлика от 99% от българите, които всеки ден си носят в джобовете молбата за премиер, съм стъпил на земята и си го признавам. Сигъ рьзбръ ли гу? Ако да,не вълнуй ся и успокой ся !
Когато конците в една държава се дърпат от аматьори или хора без опит, дори и доброжелателни може би , крайният ефект е отрицателен за всички страни. Но за това носят вина избирателите които явно не обичат или не могат да мислят със собствените си глави.
Тъпанарчетата от "Позитано" пак са се възбудили.. и пишат по 7 коментара в минута. Нямат срам да се представят с десетки имена... То пък кога ли са имали срам?! Темата няма значение за тях, винаги намират повод да плюят Бойко и Герб.. Ама Бойко и Герб НИЕ ГИ ИЗБРАХМЕ. НИЕ - НАРОДЪТ НА БЪЛГАРИЯ. И ТАКА ПЛЮЕТЕ НАС, НЕЩАСТНИЦИ.... ВАШЕТО НЕ Е КРИТИКА, НИЩО НЕ ПРЕДЛАГАТЕ КАТО АЛТЕРНАТИВА... ОТВРАЩАВАТЕ МЕ!
Ураааа Калитко го пуснаха....А кой плюе извън темата си личи по написаното
Ехо, трите 999, може ли коментар по този случай на ПУБЛИЧНО поведение??? "Самият Баташки призна, че и сам си поставил амбициозната цел. Дори споделил пред съпартийците си на пленум: "На новия пост като зам.-кмет ще имам много работа и със сигурност ще отслабна. Така ще стана и по-красив за изборите!" На пленума пристигна с нова кола "Нисан Инфинити", която събра очите на неговите другари. Как ще отслабне, като дори не я кара сам, а си взел и шофьор, коментираха социалисти."
Калитко , мойто момче/момиче, не се пени чак толкоз че ще остарееш скоро. Как да няма алтернатива ! Алтернативата е да не се гласува за никого на изборите или да се гласува за някаква формация , ако такава се появи, която да не е конфронтационна. Стига с това плюенне от 20 години между българи, не сме чак толкова кадърни и богати като народ за да си го позволим. Напротив историята ни е съвкупност от провали /700 години по чужда власт, никакви колонии и завоевания и др/ . От това може да се излезе само със взаимна толерантност.
Какво остава да си мълчим и някой да се пъчи колко евтино се строи сега и колко качествено, нима е истина, извинете , но трябва да има и будни хора и когато има такива то не значи , че са от Позитано 20 , защото тогава същите тези хора пишеха по форумите критично за управляващите, а ако някой атакист подкрепя ГЕРБ безусловно, то си е за негова сметка.
Добре де, ясно е, че пак има я далавера, я грешки и недомислици и явно нередно наемане за работата на фирма, която била фалирала официално... Ако сме доволни от гръцката фирма как е изкарала своята отсечка (а всички виждаме и знаем какви пътища имат гърците и колко гот е да се кара там) и бързината им на работа, защо просто те като сигурни такива не довършат всичко ? Поне ще е както трябва и няма да има мрънканици, и поне ще имаме път в реалност в края на крайщата... Иначе всички няма да доживеем да видим една ЦЯЛА (от т.А до т.Б) магистрала от край до край в скоро време. Нека имаме поне една ЦЯЛА, щото като се каже МАГИСТРАЛИ ... какви магистрали у нас ?!? У нас магистрали няма! Има парчета, тук-таме нещо започнато и недовършено, тук-таме някое и друго по-хубаво шосе или просто старото, но ЕС дал пари за да се пооправи, което не е лошо, но това не е МАГИСТРАЛИ и въобще пътна мрежа. Белгия е малко по-малка от България, но има една от най-хубавите пътни мрежи в Европа, а пък германците са започнали първите магистрали някъде през 1930 г. с всичко както си трябва - трамбоване, после голями бетонени панели и на края с 50-60 см. як качествен асфалт. И това през 30-те години... А ние тука още една магистрала нямаме от край до край като хората, и то през 21 век. Срам майка, срааам...
Ако аз кандидатствах за строителство на каквото и да е ,сигурно щях поне 1000 пъти да я мина тая отсечка ПЕША!!! И ако имах необходимите умения и знания за строител на автомагистрала щях с просто око да видя,че е мочурище. А вие,наивници ,вярвайте на Боко,че нямало да даде и стотинка повече....колкото не даде за ремонта на цариградско!!!
При тези хвалби ако се стигне до анекси не е ли нормално фукльовците да си подадат оставка.Де да бяхме поне малко японци.
натукнали се на 20 км мочурища от ч0 :) големи проучвания са падали ... *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
Абе Иванов ("Сдружение Тракия IV" ) и далеч по-горереещи-се `звезди` -- нали има проект ?! и в него (би следвало !!! ) да има взети предвид всички фактори ?! .....Е да де, освен ако изложените `находки` не са доказано-появили-се след датата на проекта !(да речем ... поради .....мм-ммм-ммммм -- ами да бе -- умишлено зловредство от марсианци)
А бе за марсианци не знам, ама има един "доказан" екстрасенз, занимаващ се радиестезия дето изкара навремето някви мангизи от проучване по трасето на Тракия. Ако става въпрос за същия участък, значи проекта трябва да се прави на ново изцяло и всички до един подписали се отдолу проектанти да им се отнеме лиценза и се заимават с нещо друго.
Опа-ааа ! (Браво, Кубрат Томов ! ) ... Стой-та-гледай наистина подобни `отметки` (да ги наречем) да са били вписани в проекта (при предаването му за одобрение) ... и-иии всеизвестните (с еди-какво-си) брюк-селци да са ги подминали като несериозни ! (... ще излезе, че шайката махленски шмекери май не само присъства, а и минира /във всякакъв смисъл/ на всеки нанометър)
А сега да го видим Другаря, кво ще каже? Знам си аз, пак БСП и Доган са виновни :))))))
И да не кажат, че не е имало предварително проучване, праектиране и т.н.... НЕ НА НАС ТИЯ ГОСПОДА. Не си оправдавайте паричките по този начин!!!
Налага се незабавна акция на МВР под название "Мочурища". Въпросните ще бъдат арестувани, но има опасност да бъдат пуснати от съда и да пречат за строежа на магистралите.
Не разбирам от пътно строителство, но ми прави впечатление някои неща в статията! Например - натъкнали се на глинеста почва!!! Странно! Не е ли било известно предварително точно къде ще мине трасето и естествено се знае каква е почвата. Нали преди да кандидатстват фирмите би трябвало да са си направили разчет на разходите и съответните оскъпяващи участъци да са включени при калкулирането на цената. Защо се споменава, че щом геоложките проучвания са от преди 10-тина године може да не са точни??? Пластовете ли са се разместили?? Или преди години пак някой не си е свършил работата??
натъкнали ли са се? Ей така от никъде? Потрошили са сума ти пари за проучвания и изведнъж са се натъкнали. Да се натъкнат на голяма неустойка
само ще ви помоля да спрете с тея комунисти и с тея глупости защото ми писна от вас. може ли да наричате комунисти тези самоотвержени капиталисти, които и за зулти стотинки биха ви купили и продали пак. аиде стегнете се и стига сте се хващали за празни понятия само за да си чешате езиците!
Старата песен с нови гласове - чак сега ли разбраха, че са мочурища - защо не си провериха обекта, преди да започнат ? Отново данъкоплатците ще платим за чуждите грешки - къде си бе бойко, нали се биеше в гърдите, че при тебе не може да се променя цената - какво стана ? Това се нарича герберско лицемерие - действат по абсолютно същите схеми като комунистите - избраната от тях фирма подписва на по-ниска цена, а после тя расте, за д адостигне стойности по-високи от тези на конкурентите ! Тц тц - колко са хитри а ...
Това почна да прилича на "Цанков камък". Договора-евтин, обаче излизат и допълнителни споразумения.
...как в гръцкия участък няма глина,мочурища,пропадания,анекси пак са два месеца напред в срока
Festina Lente - Бързай бавно.Латинска мъдрост. Ама в Симеоновската милиционерска школа латински не учат, защото получават главоболие. Поне българската мъдрост да бяха запомнили - Бързата работа, срам за майстора.
Чакай ти посткомунистическата фирма на черепа да свърши някаква работа... Тези хора могат да трупат печалби само чрез далавери по придобиването на фирми и последващото им разграбване. Няма вариант да свършат качествено някаква работа.
Много си далеч от истината........не си чеши езика без дори и грам да знаеш за какво става въпрос!!!
Абе за този перач на червени пари Божков/Черепа / си е напълно прав човека , сега конкретно за този участък още нищо не е ясно, но на сто процента се опитват да измамят нещо , макар че сигурно има и някакъв проблем Но ако Божков не се опита да измами поне тройно за цената , просто ще наруши традициите на добрата стара умираща партийка БСП
Нещо не разбирам? "Мостстрой" нали уж фалира и вече са извън играта,а и Божков който е председател на Съвета на директорите в холдинга, притежава само 21.07% от "Мостстрой". Плевнелиев преди няколко седмици каза, че нама проблем да се строи и без Мостстрой. По-скоро прекалено евтините (политическите) PR решиния (акции) накрая излизат много по-скъпи
Не знам в случая кой е за е..., ама някой трябва задължително да опере пешкира. От самото начало трябва да е били ясно, че предложената цена от 174.7 млн. или 3.55 млн/км е прекалено ниска, тъй като за отсечката от Нова до Стара Загора е заложена цена от 4.23 млн/км, т.е. има "малка" разлика от около 700 000 на километър и вероятната реална цена на отсечката излиза около 207 млн. Подобна разлика веднага навежда "простите" и "неуки" читатели на разни скверни мисли, вариращи от "некадърност и некомпетентност" до "корупция и връзкарство"...Не ви ли намирисва на случая с "Люлин"?
Е, да бабо Мецо, но как щяха да ни заливат с информация, че нашите пътища се строят без пари, а тези преди нас са ги строяли много скъпо и затова няма пари за здравеопазване, образование и т.н. манипулации.
Ей червени другари , цената за построяването е предложена чрез търг Никой не карал перача на червени пари Божков да я предложи тази , да е предложил 300млн тогава Ама сега е няма БСП , и простият перач веднага закъса , не случайно и фалира фирмата му Мострой , а акциите и на времето му струваха около 5000лв , а пък тези на Пътища стигнаха и 40 000 лв Просто звучат невероятно тези цифри сега , ама не може да краде така нагло ,и всички бесепарски фирмички са пред фалит Щом им спре кранчето на кражби чрез поръчки от държавният бюджет и истината лъсна Сега ще реват срещу Боко , ама е нормално след като си крадял милиарди и то за години напред и всичко това ти секне изведнъж
Почна се.И тази магистрала ще ни излезе скъпо и прескъпо.Всяко дете знае от часовете по география,че почвите са чернозем и глинести в този район.Кой знае колко пари са дали за консултанти като Доган и Цветанов.
А бе нали уж само при проектите на тройната ламя се искаха допълнителни средства? Тези с новия морал бяха много точни. Или всички са маскари както излиза.
Голямо бързане беше за да покажем, че започваме строителството на магистралата без пари. То бяха интервюта, то беше чудо. И какво се случи? Докато давахме интервюта се появи глинен пласт на 50% от трасето. Аз предлагам да се подпише анекс към договора като се предвиди 100% от трасето върху глинен пласт. Не за друго, а защото може да се появи глина няколко дни след отпускането на новите пари. Все пак трябва да сме предвидливи. Това са изтъркани номерца. Печели се търг на нереално ниски цени и после се отпускат допълнителните средства. Не е лошо да поканят Цецо консултанта да ги посъветва срещи някой друг лев, защото не му излизат напоследък личните сметки.
Доган ако беше консултан, нямаше да има проблеми! Аллах е милостив! А господ строг и справедлив! Ама все си миля че геоложките изследвания и преди един милион години да са направени пак ще са актуални, защото периодите за изменение на геоложките структури , са много по-дълги! Така че основание за промяна на цените аз лично не скивам! Сполай ви!
Върху тези 20 километра черна глина да се запалят огньове! Почвата ще се запече, а после няма да има нужда от асфалт. На гладкото като порцелан трасе ще тестваме болидите за Формула 2012 Доброславци!
Лошо, Седларов, лошо. И пред мен е мочурище и течове, но народът си трае и не се сеща да си иска ни работа, ни ремонти, ни пари. А данъците си вървят като от капкомер...В пълен размер. Хей, ЕС, здравей!
Айде, айде! Какво общо имат напоитените системи със ДВАДЕСЕТ КИЛОМЕТРА (не 1-2-5 км!) мочурище???
Така ми викат в строителните среди. Не знам защо се оплакват, колегите, аз от `90-та не съм губил търг и много рядко се е случвало да не свърша работата... е, случвало се е да подпишем и някой друг анекс, ама какво да правиш, винаги има непредвидени обстоятелства, ей-като тези глини, тук... Нищо, ще подпишат едно анексче, колегите, вината не е тяхна, все-пак, ще оправят работата... е, възможно е и незначително да се повиши цената и да подмине тази , на най-скъпата офетра от търга, но както казах, случват се такива работи в бизнеса... а накрая, всичко това вие ще ни го платите, такаче, не се безпокойте, знам, че сте сериозни платци...
Всичко се е знаело предварително щом има такива текстове в договора но ББ трябваше да приказва колко евтино строи защото за него отделните текстове незначат нищо.
айде старите номера ,то за пореден път е ясно че от селяндурин бизнесмен не става ама дано не им се вържат ,а да ги изгонят ида ги осъдят че провалят българия,демек - съботаж
Няма никакво съмнение, че именно Станишев ми я е сложил тая почва, за да саботира строежа на магистрала и да не мога да и срежа лентата и да ме дават по телевизията! Единственият вариант сега е да наема Цецо Консултанта, да ми направи една оценка на почвата срещу няколко милиона лева. Щом физкултурник консултира вътрешна сигурност, значи разбира и от геология. За моя Цецко няма невзъможни неща!
Не бе, батка - тия дни засекохме Станишката и Доган с водоноска - наливаха вода няколко километра преди трасето на магистралата! И да видиш - Монката Мадритския, тоя кьорчо го беа сложили на волана!
Не разбирам от геология, но така ли лесно се сменя един слой как може сега да е глинеста, а преди да не е била, така се печелят търгове с ниска цена, а после анекси, анекси,анекси докато се утрои цената , но кой чул , кой недочул важното е Б.Борисов , че се хвалеше колко евтино строим сега.
Че за 20 години българите от хора на маймуни се върнахме, та една почва нямало да може да стане глинеста за 10!
wow. геоложките проучвания от преди 10 години да не би да не показват че там има такава почва а ? може би за 10 години да се е образувала а ? смях. а и другото . като били от преди 10 години не били съвършени - преди 10г имаше много по-съвършенни работи от сега. Да не са оправдават. Чакам бат Бойко да им сипе сол сега. сключили са договор кво са праят на ощипани
Интересно, нали! За да спечелят дават най-ниска цена, а сега терена им бил кофти, демек дайте ни пари за да го направим.Нали затова държавата прави тази конкурс - за да можете и вие да оцелеете.Иначе държавата щеше да си я построи и то качествено без да хленчи Все едно да се ожениш, а след сватбата да кажеш страх ме е от първата брачна нощ - ще може ли да ми помогнете че ни ми става и май се надцених.Щом си се хванал на хорото,ще го играеш, а правителството да си сложи обица на ухото и да не възлага проекти на такива фирми,които вече са се издънили и виждат в държавата дойна крава!!!!!!!!
Геоложките процеси са със сравнително доста дълъг период. Тия глини всеки студент по геология знае къде ги има и няма, като те не изчезват, или се появяват за 10 години! Правиме народа на луд, се казва в този случай! Или не, ние не подписваме 20-я анекс към договора за изграждане на магистралата, с който цената става петорна, ние просто намерихме глинени почви - а вие решавате дали ще ни анексирате договора! Е според вас, ще бъде ли подписане анекс (без медиен шум вече) - Бинго!