EPA/БГНЕС
Скандалът с VW по-опасен за Германия от гръцката криза?
Компанията е един от най-големите работодатели в страната със своите над 270 хил. служители, а има и хиляди подизпълнители
Volkswagen e в състояние да създаде повече рискове за германската икономика, отколкото гръцката криза, пише в свой анализ на ситуацията Ройтерс. Компанията е един от най-големите работодатели в страната със своите над 270 хил. служители, а има и хиляди подизпълнители.
Засега цената на скандала плаща изпълнителният директор Мартин Винтеркорн. В сряда той подаде оставка, а анализаторите започнаха да пресмятат вариантите за компанията.
„Ако продажбите на Volkswagen в Северна Америка се свият в следващите месеци, това ще има отражение не само върху компанията, но и върху германската икономика като цяло”, коментира Карстен Бржески от ING.
Volkswagen продава около 600 хил. автомобила в САЩ – около 6% от световните продажби.
Скандалът, който разтърси компанията, беше породен от разкриването на измама със специален софтуер, който е прикривал реалните емисии парникови газове, изхвърляни от дизеловите двигатели на Volkswagen. Това може да коства санкции от 18 млрд. долара, наложени от щатската Агенция за защита на околната среда.
Но дори и германският гигант да успее да покрие тази жестока глоба, то неминуемо на бял свят излизат страховете за масово съкращаване на работни места, за да се покрие финансовата дупка.
Опасенията на властите в Германия пък са и да не би проблемите около Volkswagen да повлекат целия автомобилен сектор в страната, засягайки ключови производители като Daimler или BMW. Засега няма данни за подобна тенденция и много анализатори посочват, че ефектът от кризата в VW ще бъде ограничен, пише още Ройтерс.
Германската икономика, която е и най-голямата в Европа, вече изпитва и ефектите от забавеното икономическо развитие на Китай и ако и автомобилната индустрия се свие, за Берлин ще стане много трудно да осъществи плановете си за икономическа експанзия от 1,8% през тази година.
Автомобилната индустрия е в основата на германската икономика. През 2014 година в нея са заети към 775 хил. души, или 2% от цялата трудова сила на страната. Тя е и един от най-печелившите експортни сектори – през миналата година автомобилните компании са изнесли продукция за 200 млрд. евро, или почти 1/5 от стойността на целия германски износ.
Засега цената на скандала плаща изпълнителният директор Мартин Винтеркорн. В сряда той подаде оставка, а анализаторите започнаха да пресмятат вариантите за компанията.
„Ако продажбите на Volkswagen в Северна Америка се свият в следващите месеци, това ще има отражение не само върху компанията, но и върху германската икономика като цяло”, коментира Карстен Бржески от ING.
Volkswagen продава около 600 хил. автомобила в САЩ – около 6% от световните продажби.
Скандалът, който разтърси компанията, беше породен от разкриването на измама със специален софтуер, който е прикривал реалните емисии парникови газове, изхвърляни от дизеловите двигатели на Volkswagen. Това може да коства санкции от 18 млрд. долара, наложени от щатската Агенция за защита на околната среда.
Но дори и германският гигант да успее да покрие тази жестока глоба, то неминуемо на бял свят излизат страховете за масово съкращаване на работни места, за да се покрие финансовата дупка.
Опасенията на властите в Германия пък са и да не би проблемите около Volkswagen да повлекат целия автомобилен сектор в страната, засягайки ключови производители като Daimler или BMW. Засега няма данни за подобна тенденция и много анализатори посочват, че ефектът от кризата в VW ще бъде ограничен, пише още Ройтерс.
Германската икономика, която е и най-голямата в Европа, вече изпитва и ефектите от забавеното икономическо развитие на Китай и ако и автомобилната индустрия се свие, за Берлин ще стане много трудно да осъществи плановете си за икономическа експанзия от 1,8% през тази година.
Автомобилната индустрия е в основата на германската икономика. През 2014 година в нея са заети към 775 хил. души, или 2% от цялата трудова сила на страната. Тя е и един от най-печелившите експортни сектори – през миналата година автомобилните компании са изнесли продукция за 200 млрд. евро, или почти 1/5 от стойността на целия германски износ.