Мина една седмица от Деня на национален траур след трагедията със 17 загинали на пътя край Своге. Кой е виновен?

Най-лесен е шофьорът - арестуваха го, снимахме го, а сега ще плаща гаранция - без да се оправдава. Не по-трудни се оказаха министрите в оставка - тримата поеха политическа, но не и лична отговорност. 

Но истински важните въпроси остават на заден план:

  • Какво, по дяволите, се случва с пътищата в България?
  • Защо милиардите левове, асфалтирани в пътни настилки, струват човешки животи?
  • Защо хората са убедени, че пътното строителство е едно от лицата на корупцията у нас?
  • На какво качество разчитаме, когато изпълнителят се самопроверява?

Без техните публични отговори кръвта ще продължава да се лее с литри по шосетата.

Чухме и премиер, и министри, и шефове на агенции. Дойде ред да зададем въпросите и към славещата се като главен контрагент на средства в пътното строителство - "Трейс Груп". Потърсихме нейния собственик проф. Николай Михайлов още в деня след кошмарния инцидент. След няколко неуспешни опита успяхме да се свържем с него по телефона, но той ни отклони към пиар отдела си. Оттам, вместо интервю, получихме няколко прессъобщения. Наложи се няколко дни по-късно да изпратим въпросите по електронен път. В писмен отговор получихме препратки към официално изразените позиции, а по телефона ни обясниха, че проф. Николай Михайлов е в чужбина.

Според "Трейс Груп" - точка по въпроса. Дали? Това, че проф. Николай Михайлов се скри от нашите въпроси, няма да ни спре да ги задаваме. Затова питаме Вас - нашите читатели. Споделяме изпратените до проф. Михайлов въпроси в автентичния им вид. Към всички, без един, той и фирмата му останаха безмълвни. Очакваме да помогнете в отговорите. 

 

Въпроси от Dir.bg към проф. Николай Михайлов

  • Как ще коментирате трагедията край Своге?
  • Вашата фирма не изрази съболезнования или съпричастност към пострадалите. Защо?

*Отговор на този въпрос открихме в една от официалните позиции на сайта на Трейс Груп. Ето го и него: 
Съболезнования за семействата на хората, които загинаха в тежката катастрофа по планинския път на Искърското дефиле. В такива необратими ситуации, в които се отнема човешки живот, ние разбираме ценността на всяка секунда. Поклон към хората, които изгубиха живота си на 25.08.2018 г.

  • Кой е виновен?
  • Каква е отговорността на "Трейс груп" и лично на Вас като неин собственик?
  • Хората са убедени, че в пътното строитество и ремонти става дума за огромни корупционни схеми. Защо? Има ли основание според вас?
  • "Трейс Груп" е водещ изпълнител на обществени поръчки в строителството на пътища. Предлагали ли са Ви някога да участвате в корупционни схема и в т.нар. връщане на пари?
  • На каква обща стойност са евросредствата, усвоени през годините от "Трейс груп" и нейните структури?
  • Кой е най-големият обект, по който сте работили? Каква е неговата стойност?
  • Строите, а фирма на сина Ви удостоверява, че го правите качествено. Това не представлява ли конфликт на интереси?
  • Защо в България постоянно се правят ремонти на ремонтите, нещо което го няма в нито една друга европейска държава? Това не е ли доказателство за точно тези корупционни схеми, за които всички говорят? Не са ли това безобразията, заради които стигнахме до плащане с човешки животи?
  • Началник сте на катедра в основния генератор на кадри в строителния бранш - УАСГ. Би ли имал някой от Вашите колеги куража да даде независима експертиза на построените от Вас пътища? Не е ли логично да се оттеглите като шеф за времето, през което тече проверката, за да могат Вашите колеги да си свършат работата?