Шефът на "Трейс Груп" се скри от въпросите на Dir.bg. Задаваме ги на Вас - читателите

Без публични отговори по най-важните теми кръвта ще продължава да се лее по пътищата на България

Обратно в новината

Коментари - Шефът на "Трейс Груп" се скри от въпросите на Dir.bg. Задаваме ги на Вас - читателите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Възложителят пак ще се измъкне сух, то е ясно. Ще изгърмят тия надолу по веригата - изпълнителите, шофьора, а истинските виновници ще останат ненаказани за пореден път.

Ама те всичките тия въпроси всъщност трябва да са към управляващите - днешни, минали, че и бъдещи. Има ли установени ясни процедури за възлагане на инфраструктурни проекти, в частност пътни; прилагат ли се като практика или всеки път е както дойде; как се пишат техническите задания и т.н. Запознатите знаят отговорите на тия въпроси. А самите въпроси, уважаема редакция, не трябва да са отправени към изпълнителя, а към Възложителя, защото камъните са тая градина.

А КЪДЕ Е КМЕТА НА СВОГЕ, ТОЯ ТУРСКИ ТАРИКАТ ДО СЕГА ВЕДНЪЖ НЕ СЕ ПОЯВИ ДА КАЖЕ НЕЩО, А СИ ПРАЩА ТЪПИЯ ЗАМЕСТНИК КМЕТ. ТО БИВА БИВА АМА ЧАК ТАКЪВ СТРАХ, ПРОСТО ЛИЧИ ОТ КИЛОМЕТРИ КОЙ Е НАГАЗИЛ В ЛАЙ..НАТА...

До всички тия, дето плюят по строителите - първо вземете проверете, прочетете и тогава коментирайте. Няма такава безумна система на възлагане на дейности на външни изпълнители, няма такава безумна администрация, дето нищо да не отбира от материята и да искаме да вървят нещата. Ще има жертви и за в бъдеще на такива некадърници, за съжаление, при това не само на пътя. Не е за първи път, а ако не се променят нещата у нас - ще има и още.

Трейс груп е най-голямата корупционна фирма.В търговският регистър пише,че трима управляващи и изпълнителни директори си разделят 6 млн.лева годишно по трудово правоотношение,без други по граждански договори.Средно по 2 млн.лева.Това значи,че могат да понесат огромна материална отгорност по случая с Своге.

Най-накрая някой да се насочи в правилната посока. Идеята, че шофьора е главния виновник издишаше отвсякъде. Все пак това е професионален шофьор с няколко десетки години стаж (някъде писаха 40). Има 3-4 акта. И освен това последните няколко години е бил професионален шофьор точно на автобус. Това не е някакъв таксиджия, който се е самопреквалифицирал в шофьор на автобус. А за превишение на скоростта с до 10км/ч официалното наказание е предупреждение и фиш на стойност 20 лв, за което благородните служители на КАТ дори не си правят труда да те спират или да настройват радарите. Т.е. имате опитен шофьор, който управлява изправен (горе-долу) автобус, който досега няма навика да се търкаля по нанадолнища с автобуса си. Явно проблемът е в пътя, който за разлика от шофьора, има доста дълга история с инциденти, свързани с материални щети и поне една човешка жертва. Но пътя е бил построен, ремонтиран, проверен, въведен в експлоатация и дори е била поета гаранция по поддръжката му. И тук вече е проблема - #Кой. #Кой е изготвил проекта? #Кой е избрал изпълнителя? #Кой е изпълнил проекта? #Кой е проверил изпълнението на проекта? #Кой е приел проекта за изпълнен? #Кой е поел гаранцията след завършването на проекта? #Кой е следял за спазването на гаранцията? Ако се загледате внимателно във въпросите ще откриете, че фирма "Трейс" далеч не е единствения отговор. Често срещан - да, но далеч не единствен.

Август 2017 г, Ремонтираха бул,Цариградско шосе в участъка на ОРЛОВ МОСТ ,Тротоарът– спирка на МГТ 1288 ,който НЕ е ремонтиран повече от 30 години си остана УЛИЦА – ТОПИК,ДОКОГА виновниците за Индиго ще обслужват мутрите? НАГЛИТЕ Андрешковци крадят,дори от Център ни изпратиха в ж, к ЯВОРОВ ЗА да унищожават Културното наследство като– Арх, комплекс ул, Загоре и др,

А какво става с дъщервта на Зоров., убила човек на окошовръстното

Защо не зададете въпроси и на смешника Плевнелиев, който години наред се хвалеше, че строим най-евтино в Европа?! Като те натискат "да връщаш" 20-30% и в същото време да сториш евтино-резултатът е този.

И аз да ви питам защо все някой друг трябва да бъде нарочен, като държавната администрация все се проваля с различните обществени поръчки, международни проекти и т.н.? Като това въобще не се отнася само за пътното строителство.

Ама те отговорите трябва да се дадат от отговорната администрация. Защото проблемът съществува от години с възлагането на обществените поръчки. Примери много. И не може все някой друг да опира пешкира. Нанков е абсолютно недоразумение, не са му виновни строителите.

Измисленяците от Института за пътна безопасност обаче скачат по команда да правят шум :) МА само ги вижте - отбор юнажи там. И Настимир Ананиев и отлюспеният Богдан Милчев, който го изритаха от КАТ за далавери. И те са ЕКСПЕРТИ! ХАХАХАХАХАХАХ ХАХАХАХАХАХАХАХАХ ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХ

Търсещият истината дйр скри поста ми за ,професорлъка., на Н. Михайлов

Ами ще се скрие. Те и Арабсджиеви се скриха

Прав е Пламен. Като разцъках в нета, се оказа, че този институт се ръководи от Богдан Милчев - бивш шеф на КАТ София, уволнен за регистриране на крадени луксозни коли. И цари пълно мълчание по въпроса кой и как финансира въпросният институт. Май са просто политическа и медийна бухалка.

Аз съм пътен инжинер!!! Защо всички които нямат такова образование мислят че разбират от пътища?????? Че да же си и създават и институти!!!???....институт ми звучи научно ...!!! А каква научна работа извършват в "Института по пътна безопасност"???????????? А имали сред учредителите н якой учил елементите на пътя....???? Ей хора ще основа болница да ви лекувам, не защото съм го учил, а защото много го разбирам...!!! Между другото то вече ви лекуват така -кеф ти политици ,кефти журналисти....!!!!

Едно мое лично мнение: Според застраховка "Гражданска отговорност" лимитът за неимуществени вреди е 10 милиона лева. Според мен "Трейс" трябва да бъдат съдени да изплатят на семействата на загиналите по 10 милиона лева на човек, или общо 170 милиона лева. И такива обезщетения трябва да станат практика. А след това, ако им останат пари, пак да продължават както сега.

Да де, ама за да се случи предлаганото от теб, трябва първо застрахователя да изплати сумата на пострадалите и тогава да заведе регресивен иск към виновника за настъпилото събитие. А не е ясно дали виновника е изпълнителя на строителството. Ами ако проекта се окаже калпав? Ако АПИ са поръчали дървена барака с външен кенеф в Мало Бучино и след белята отговорните люде за пред масовката започват да реват че не са получили палат в Бистрица (вместо поръчаната барака), за да се защитят? Тогава знаеш ли кога застрахователя ще си получи парите? Затова и няма да има плащане в такива размери - защото застрахователя май вече е наясно че виновник е некадърната и неработеща държавна администрация.

Ами те АПИ са длъжни да спазват проект, а проекта се гради въз основата на европейските стандарти за пътно строителство. Та ако е калпав проекта, (т.е. проектанта е завършил по "бързата процедура") виновен може да бъде само проектанта и одобрилия за изпълнение проекта!

В нормалните страни тази фирма щеше да фалира след такъв инцидент. А кой знае колко още такива участъци са "настроили" из цялата страна!

Кой бил виновен за инцидента, и 4 възможни отговора. Добре де а това ли са всички възможности. Аз бих искал да попитам: ще се чувствате ли виновни вие журналистите спомогнали на мародера опитващ се да отнеме кокала от Трейс при следващия инцидент по негова вече вина. Гади ми се от всички политици в тая губерния "българия" но най ми се гади от безгръбначните журналисти дет наумрял кон перо вадят, при това от всичките коне само на посочения от горе.

Точно. Журналисти, вие не чувствате ли вина?

Ти пък какви ги плещиш? Не е ясно какво искаш да кажеш. Сега пък журналистите му били виновни. Смешник

Само пълен наивник и децата до 1-ви клас не знаят че обществените поръчки са средство за усвояване на едни комисионни чрез изкуствени фирми и нагласени търгове.Стават и фалове е ще спрат да дават на един груп и ще дават на друг груп но схемата ще си продължи.Вярно асфалта може и да не отговаря на изискванията, но то как да стане ем комисионната голяма ем пък и материалите да са от скъпите, ем па и асфалта да е с точната дебелина, къде отиваш ти може би.Пък и тези пъпешовидни муцуни, които раздават поръчките и го играят шефове на така наречените фирми и те не са върха на айсберга, тоя професор например чудно защо ли има орден от Руската Федерация какви ли заслуги има, сигурно е издал стотици нАучни трудове в Русия.

Доста тенденциозен материал на дир. Защо не задавате въпроси на нефунйциониращата администрация която носи вина за случая?

Нека да започнем открая........Колко богати са всички по трасето,които участват в строежа на пътищата......Оттам ще дойдат и другите отговори........

Ми... Май най-богат е Симеон Пешов. Ама той си кара пашалъка още от Татово време. И оттогава все е на софрата. Сега е с два милиарда напред от обществени поръчки и от търгове с европейски пари.

Абе, другари, нещо много бързо като другаря Вишински взехте да издавате присъди! Дебелогъзото очилато недоразумение от ГЕРБ за да оправдае некадърността си побърза да посочи виновните - шофьора, строителя, мантинелата, главния мюфтия, арменския поп... Само той и подчинените му дебили са бели и прекрасни. А дали е така? Дали ако тия от Трейс бяха фирма на ГРОП или на ДПС тоя трътльо щеше да им скача? Хайде да поизчакаме следствието и тогава да викаме “разпни го”. Ако строителят е ви овен - да си понесе отговорността. Ако е възложителя - той да отговаря. Ако е времето - е там не знам...

Е на кого са фирма Трасе, бе умник? Да не искаш да кажеш, че не са на ГЕРБ? Затова ли кметицата повяхнала герберка само на тях дава да строят в София? Що се насилвате да правите нещо, дето нямате капацитет - да мислите.

трейс груп , гепи груп и др.групи са сателити на най-крадливата груп - ГЕРП....

Другари много прости журналя, първо оправете "държавата" защото тя ИЗЧЕЗВА, и с вашето активно съдействие, а после оправяйте загиналите защото те не са единствените от така наречения демократичен преход. А какво ли е казала баба Ванга "И ще трябва да ходите километри пеша за да срещнете жив човек". Та тя демокрацията дава власт и пари на определени хора но не и на "париите и презрените". ....... А причините за трагедията са много елементарни но не са за вас простите журналя. А и причина е безпаричието. Дойчепечатницата като ви печата парите, си прави сметката, толкова колкото да не умрете от глад.

С така наречения ремонт бързат да заличат некадърно свършената си работа.

И сега по същество. Въпросите са лошо зададени Няма един единствен виновен. Шефът на Трейс е виновен в това, че въпреки, че съзнава как е редно да бъде структуриран по закон всеки един строителен обект, какви са участниците в него, ЗАЩО в закона е предвидено да няма връзка между тях се възползва от възможността да елиминара независимия контрол от страна на другите , предвидени в закона участници. Обаче чисто юридически не е виновен този, който яде баницата. Не ме разбирайте, не искам да го оправдавам - въпросният човек е срам за гилдията. Или поне в моите разбирания за отговорността , която носи един инженер. Реално нарушението му е морално, защото друг трябва да следи за изпълнението на принципе , заложени в закона. Не самият изпълнител. Нека обърнем внимание и на това, че човекът е ПРОФЕСОР. ДА се замислим за това на кои експерти като вещи лица ще се обърне внимание в съда. Дали на обикновен инженер, който прави някаква експертиза или на професорите, които са му дали титлата? Дали не трябва да се заровим още по-дълбоко и да видим дали пък няма връзка и с проектанта - още един пердвиден от закона независим субект в сторителството. За незапознатите обяснявам - има три независими участници в строителството , които не трябва да са свързани лица - проектант, строител и консултант(надзор). Отделно имаме и четвърти - лаболаториите, които порвеждат изпитване. Отделно е контролът, който се осъществява от държавата. И ако знаем, че тук става въпрос за свързаност между лаболатория и строител, а а лично имам съмнения и за свързаност межуд строител и проектант, а след като държавата си е затворила очите за тази връзка евентуално и държавата остава досега без доказателства само консултанта, който и да е независим няма как да противоречи на всички останали. А сега и лошата новина - едва ли това се случва еднинствено при тази фирма и единствено при ГЕРБ. Та драги сънародници имаме доста работа за вършене.

Тук има и четвърти участник - Инженера, съгласно ФИДИК. Това е фирма, отговаряща от предпроектните проучвания до предаване на обекта на държавата - построен качествено, безопасно и възможно най-евтино. Държавата делегира всичките права и отговорности на така нарежения ИНЖЕНЕР , в случая МОТТ Макдоналд ЕООД, и трябва първо от него да търси цялата отговорност, защото той е избрал проектант, строител и сам е изпълнявал строителния надзор. Трябва те да кажат защо получават тези милиони, кава е циркулацията на кадри между тях и държавните агенции, тяхната свързаност и т. н.

Това не е никакъв професор, а болшевишка номенклатура. Борисков също е пишман доктор без езиков минимум.

Никой не търси отговорност на истинския виновник.Чиновниците от АПИ.

И сега ви публикувам биографията на въпросния човек за да може всеки сам да прецени доколко академичен човек е той. Нямам нищо против бизнес кариерите, напротив - човек има свободата да избере каква кариера да прави. Но ако академик се прави на бизнесемн и бизнесмен се представя за академик смятам, че има нещо много, много гнило. Та четете и сами преценете въпросния човек дали е бизнесмен , който е направил кариера в управлението на хора и процеси или е академичен човек, който се е занимавал с наука: "Професионалната ми биография започна в системата на Главно управление на пътищата, като съм бил ръководител на конструкторския отдел, след това и главен инженер в „Пътно управление” – Стара Загора. В периода 1993–2002 г. бях изпълнителен директор в „Пи Ес Ай” – Стара Загора. В същия период поех ръководството и на „ПСК ТРЕЙС” АД в качеството си на Председател на Съвета на директорите. Имах шанса да съм един от учредителите на Приватизационен фонд „Пътища” АД, който беше преобразуван в „Холдингово дружество Пътища” АД. През 1998 г. бях избран за Председател на Надзорния съвет на холдинга и заемах този пост до 2002 г. От 2003 г. До момента съм Председател на Съвета на директорите на „Трейс Груп Холд” АД. Член съм на ръководството на Камарата на строителите в България, на ръководството на Българската браншова камара „Пътища”, както и на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България и на Българската търговско-промишлена палата." Само ще кажа, че в моята скромна биография е такава, че ако според моите разбирания този е професор, аз съм академик. А не се имам за най-добрия инженер в България.....

Николай Михайлов никога не е бил инженер конструктор. В строителния факултет имаше две специалности: ПГС и Транспортно строителство, като ПГС-то се делеше на конструкции и техногии, а Транспортното строителство на Пътно и ЖП строителство след втори курс. Единствения принос на този " професор" е че прекопира бетонни елементи тип " Лос Анджелиз" ползвани в Америка преди 50 год за разделителна преграда на четирилентови пътища и ги представи като своя разработка.

Тези академични мишки като станат бизнесмени, само им гледай сеира. Пази боже сляпо да прогледа! Безкрайна лакомия !

Това, че му дадоха титла професор е обида за всеки строителен инженер. Може ли някой да ми каже какви точно са му постиженията с които е получил титлата? Представям си как се чувстват хората, които с години са се борили за това да станат доценти. Тогава се чудех колко ли прост трябва да си прост за да искаш да те правят професор без да отговаряш на критериите по които са станали други професори, ама сега виждам, че всъщност има смисъл. Нали си е друго да ти слагат титла преди името- някой чете статия за теб и решава, че ЯВНО СИ МНОГО УЧЕН. Преподавал си, направил си някакви важни открития - нали така си мислите.

Вместо въпроси трябваше да му предложите някоя нова обществена поръчка.

Направо трябва да му се поскажат отговори на г-н професора ! Нужно е защото няма да се сети сам, а и защото дори да се досети няма да повярва, че на многото въпроси отговорът е един и същ- "Я, се разкарай на офшорните острови, бе нахал! "

Всички по-големи фирми/и не само те/ са в пряка симбиоза с управляващи .В България това е генетично заложено, така се създаде българския капитализъм от 1989 г. насам.А докога ще продължи зависи САМО от желанието на БЪЛГАРИТЕ на всеки 4 години/някой път и по-малко/.

Само им кажи за период в който това да не е било така.

Симбиозата е мирно съвместно съществуване, когато двете страни ползват отсрещната. В случая на КОРУПЦИЯ, обаче имаме КОРУПЦИОННА ВЕРИГА - един отгоре взема например 10%, следващият отново 10% и т.н. докато се стигне до последния в корупционната схема. Тогава парите за реалните неща вече са твърде малко, а при положение, че е ГАРАНТИРАНА ЛИПСАТА НА КОНТРОЛ, всеки прави каквото си иска!

Трябва да се спрат еврофондовете, това са пари които не са спечелени и привличат некадърници като мухи на мед. Парите трябва да започнат да идват от бизнеса и когато се вкарат в държавния бюджет НИКОГА ДА НЕ СЕ ВРЪЩАТ В ЧАСТНИЯ СЕКТОР. Докато го има този модел на раздаване на пари няма да спре да се краде, убива и да се гонят хората от България !

И защо смяташ , че е възможно хора на държавна заплата да свършат всичко обществено полезно , съвестно без да крадат? Много ми е интересно колко ли смята, че трябва да е заплатата на доктор един мангал. Нека е държавно здравеопазването - ама тогава ще трябва и бедните да участват в определянето на заплатата на висококвалифицираните държавни служители. Ако взимаш 500 лева на месец ще си въобразяваш, че 2000 лева е брутално висока заплата. И ще смяташ, че срещу 1000 лева някой трябва да учи до 30 и след това да те лекува. И така за всички - нали знам какво мислят бачкаторите и за инженери и за счетоводители , а бе като цяло за всеки, който си е направил труда да учи , да учи и да учи. Единственият вариант учените хора да могат да изкарват повече отколкото смята за редно неграмотната сган е да пари от бюджета да отиват в частния сектор. Единствения въпрос е как точно да става това финансиране.....Наистина у нас не е много добре.

Журналята са на хранилка при мутрите -какво очаквате

Какво, по дяволите, се случва с пътищата в България?- Не само по пътищата-мафията е овладяла държавата и корупцията е тотална и навсякъде-човешкия живот няма значение.Налагат се мутренски отношения между хората,злото се пропагандира и толерира,доброто почти не се отразява. Защо милиардите левове, асфалтирани в пътни настилки, струват човешки животи? Половината милиарди за вождовете на мафията,четвъртината за строителя и с остналите каквото се построи -това е Защо хората са убедени, че в пътното строителство е едно от лицата на корупцията у нас? Мащабите са големи и кражбите също На какво качество разчитаме, когато изпълнителят се самопроверява? Когато си разпределили половината от средствата за стимулиране на вождовете -великодушно ти поззволяват сам да се проверяваш

Няма такова нещо в България! С ареста и поставянето на пранги на Иванчева нали преборихме корупцията, стига толкова...

Журналистите, като част от интелигенцията трябваше отдавна, ама много отдавна да са се събудили като застане на страната на хората, на българите, на справедливостта и ако трябва, да ги поведе за отстояване на държавността и за недопускане на сегашния хаос и разпад в който се намира страната. Ако това са някакви наченки на нещо, за което споменах по-горе,си мисля че са доста закъснели и всичко вече е загубено, а държавата върви ускорено към пропастта!

Медиите са частни организации. И като такива за тях има само една важна дума - "бюджет". За разлика от държавните служители, журналистите трябва не само да си изкарат заплатите, но и да са на печалба. А оттук, крачката до това да пишеш поръчкови материали е много малка, а стимула - голям. И в тази картинка няма място за истина, морал и други утопии. Важна е парата, защото иначе просто изчезваш. А който дава парите, той поръчва музиката. И така се стига до българския патент в областта на свободата на словото - автоцензурата.

Пропуснали сте въпрос Колко от лицата приели пътя - контролирали строежът му - били отговорни фактори в държавният апарат имат забрана да напускат страната до завършване на следствието . В това число дами с наднормено тегло

И какво като отговорим на въпросите от тази анкета, след като е настъпил тотален разпад на държавата, морала и духовността?! Това е неимоверно по-страшно от материалната ни мизерия, защото от нея има изходи, но за другото се искат поколения… На тези въпроси да отговори тоя, който има колекция от лентички от откриването на обекти, за които се бие в гърдите, че е построил - пътища, саниране... Нали той разрешава, той дава, той назначава, той... Абе той е "вся и все", коли и беси на територията, от която остана едно свястно нещо - името България.

Поздравления и за статията и за анкетата - да разбираме ли, че журналистите се събуждат и застават на страната на народа, вместо на страната на мутрите и политиците ?

отишъл българският министър на регионалното развитие в творческа командировка в Италия. След официалната част, бил поканен от италианският си колега да му гостува в личната му вила. Нашият човек, стъписан от лукса и мащабите на имението, изразил нездраво, балканско любопитство, аджаба отде го туй нещо. - Магистралата, ей там, видиш ли я? - усмихнал се италианеца. Вместо 28 см, настилката я направихме 26, та от там е всичко туй. След година, разменили визитата. Пристигайки, след официалната част в дома на българският си колега, гостът смаян ококорил очи и попитал отгде това архитектурно бароково чудо сред голата пустош. - Ей, оная магистрала там, видиш ли я? - Ами, не - отвърнал италианеца. - Е, ами от там е - ухилил се нашият.

Уличното "правосъдие" - за варварите !

Какво провосъдие бълнуваш? В България живееш, тук не съществува. Следователно, хората взимат нещата в свои ръце. Да не би да те е страх?

Червените освирепяха от "глад". Готови са на всичко само и само да почнат лапачката отново. Преди да седнете отново на софрата, спомнете си атентата в Света Неделя. Колко убити, колко ранени. Ако сте кадърни да управлявате, добре, ама като сте некадърни?

Вие, господине, сте пълен циник и глупак, ако БСП са ви виновни в случая. Моля, напуснете страната.

Хубава анкета, ама ... Въпрос 2 не дава всички възможни отговори. Последният въпрос съдържа два въпроса с различни отговори. Добре е да бъдете по-точни. Кога ще видим резултатите?!

на 36 в шестък!

Винаги има недоволни тук ,за това са и Тролове ! Прекрасно сте направили анкетата и тя трябва да попадне на масата на Премиера Борисов и той трябва да реши и види какво мисли Народа за неговите Министри от ГЕРБ ! Всичко Дира сте направили както трябва -Благодаря !

Анкетата не чини и една пара,нито конфликт на интереси,нито корупция може да има при хора незаемащи публични длъжности,в.т.ч. не са и ръководители на държавни фирми като БСТотализатор,нито чрез анкета се определя виновността,но е подходяща за премиера Борисов.

То да са само пътищата некачествено изпълнени от "Трейс"; Центърът на Бургас по Европроект е правен от "Трейс. УЖАСНО мърляво. Плочките започнаха да хлопат още след 2 месеца, а да не говорим как са редени-една на горе, друга на долу, а фугите .... Нека се изнесат данни- колко пари и Европроекти са прицапали???

Къде всъщност е министър-председателя на Републиката?:))))))))))))))

Той "прави" пътища и ги открива само, по рязането на лентички е пръв! Като дойде време за отговорност не го търси

Кефи ме, че на въпроса "Кой е виновен?" Батман и Лилето не фигурират ;–) Трябва да сложите Орешарски, за да има к'во да избират ГерП - младежи ;-о

хахахааха

Няма съмнение във вината на фирмата, но анкетата е много манипулативна. Въпросите са зададени така, че стимулират отговорът да бъде "Да". Ако искате коректна анкета, не подвеждайте респондентите, иначе се превръщате в същите манипулатори, като ТВ, радиото, политиците и част от интернет медиите