БГНЕС
С детска количка по софийските улици – екстремен спорт
Трудно е да си родител на малко дете и да се придвижваш с количка из софийските улици. Често преминаването край дупки, строшени бордюри и тротоари с паркирани по тях коли превръщат разходка с бебе в екстремен спорт с хиляди препятствия, предаде репортер на БГНЕС.
Филип Симеонов е баща на 9-месечно момиченце. Живее в столичния квартал "Изток", където преминаването през подлеза и достъпа до магазини и паркове се превръща в истинско приключение. Парапети има, но те са неизползваеми, защото или са стръмни, или не отговарят на размерите на количката. Ето защо на финала на трасето колелета на бебешкото возило са изпотрошени.
"Когато съпругата ми е сама, трябва да се надява някой да й помогне със свалянето на количката по стълбите. Затова преди да поеме накъдето и да било, се налага да се съобрази с това обстоятелство", разказа Филип Симеонов.
Бащата на малкото момиченце отдава проблема на липса на ангажимент от страна на общината. Според него Синята зона се разширява, но в същото време има все по-малко удобства за децата и инвалидите.
Проблемът на Галина Александрова, която отглежда второто си дете, не е по-различен. Връщайки се 10 години назад, когато е станала майка за първи път, Галина си спомня, че трудностите при преминаването с бебешка количка са били същите. И тогава тя се е сблъсквала с трудното изкачване на стълбите в обществените сгради и използването на градския транспорт.
"Има и автобусни линии, по които винаги трябва да ходим пеша. С метрото е малко по-лесно, защото на някои спирки има асансьор, но често попадам в ситуации, когато трябва да кача количката на ескалатора. На метростанция "Сердика" например, тя се сваля на ръка", обясни Галина.
Освен с логистичните проблеми обаче, разходката с бебе задължително свършва със сини по тялото от бутане на возилото, както и с изцапано облекло, което винаги трябва да бъде съобразено с трудностите на пътя. Така през двете години, когато децата са малки, за да ходят по-надалече, майките им се оказват затворени между блока и площадката.
Лошата инфраструктура пък нанася на бебешките колички не по-малки щети от тези при автомобилите. По изчисление на родителите, докато детето порасне, се налага да бъдат сменени средно 3-4 колички. В най-добрия случай могат да се сдобият с такава срещу 250 лв., а цената на здрава количка достига 600 лв. Има и евтини, но те са използваеми за не повече от две седмици.
Филип Симеонов е баща на 9-месечно момиченце. Живее в столичния квартал "Изток", където преминаването през подлеза и достъпа до магазини и паркове се превръща в истинско приключение. Парапети има, но те са неизползваеми, защото или са стръмни, или не отговарят на размерите на количката. Ето защо на финала на трасето колелета на бебешкото возило са изпотрошени.
"Когато съпругата ми е сама, трябва да се надява някой да й помогне със свалянето на количката по стълбите. Затова преди да поеме накъдето и да било, се налага да се съобрази с това обстоятелство", разказа Филип Симеонов.
Бащата на малкото момиченце отдава проблема на липса на ангажимент от страна на общината. Според него Синята зона се разширява, но в същото време има все по-малко удобства за децата и инвалидите.
Проблемът на Галина Александрова, която отглежда второто си дете, не е по-различен. Връщайки се 10 години назад, когато е станала майка за първи път, Галина си спомня, че трудностите при преминаването с бебешка количка са били същите. И тогава тя се е сблъсквала с трудното изкачване на стълбите в обществените сгради и използването на градския транспорт.
"Има и автобусни линии, по които винаги трябва да ходим пеша. С метрото е малко по-лесно, защото на някои спирки има асансьор, но често попадам в ситуации, когато трябва да кача количката на ескалатора. На метростанция "Сердика" например, тя се сваля на ръка", обясни Галина.
Освен с логистичните проблеми обаче, разходката с бебе задължително свършва със сини по тялото от бутане на возилото, както и с изцапано облекло, което винаги трябва да бъде съобразено с трудностите на пътя. Така през двете години, когато децата са малки, за да ходят по-надалече, майките им се оказват затворени между блока и площадката.
Лошата инфраструктура пък нанася на бебешките колички не по-малки щети от тези при автомобилите. По изчисление на родителите, докато детето порасне, се налага да бъдат сменени средно 3-4 колички. В най-добрия случай могат да се сдобият с такава срещу 250 лв., а цената на здрава количка достига 600 лв. Има и евтини, но те са използваеми за не повече от две седмици.