Софийската районна прокуратура се самосезира след журналистически репортаж за неистинска реклама в интернет на медикамент, в която е замесено името на главния държавен инспектор доц. Ангел Кунчев, съобщиха от държавното обвинение.

Рекламата се разпространява в интернет пространството от сайт, в който се казва, че доцентът е открил препарат за възстановяване на зрението и че е представил медикамента в интервю в национална телевизия.  Интервюто е публикувано на интернет страница, наподобяваща сайта на NOVA. В него се твърди, че бабата на доцент Кунчев е имала проблем със зрението, което чудодейните капсули са успели да излекуват. За "откритието" си лекарят дори бил аплодиран в продължение на 10 минути по време на Европейския конгрес на офталмолозите.

По случая е образувана преписка и е възложена проверка на Дирекция "Киберпрестъпност" към ГДБОП - МВР. В нея следва да изяснят всички обстоятелства, касаещи рекламата и да се установят евентуално лицата в България, които рекламират, продават и доставят медикамента, посочват от държавното обвинение.

"Първоначално, когато разбрах за измамата, си помислих, че наглостта на тези симпатяги е огромна. Дори когато им казвате, че няма такова нещо, те продължават да твърдят, че лекарството е налице, че на конгрес е представяно. Пък са ми и ръкопляскали. Приказката ми хареса. Добре са я съставили", коментира доц. д-р Кунчев в ефира на NOVA.

По думите му е лошо, че в тази схема, в която са замесени и други известни имена в медицината, продължава доста дълго време.

"Когато се сблъсках с първия подобен случай преди години, бях много афектиран. Опитах се да разбера има ли някакъв шанс да се справим с тази измама и да предприемем някакви действия, но се оказа, че това е малко вероятно. Схемата е така измислена, че бързо се сменя сървърът, на който е качен сайтът. Той е регистриран в държави, в които европейското законодателство не важи. Лъжат се доста хора за сериозни суми", каза доц. Кунчев.

Преди два месеца прокуратурата се самосезира и за това, че в интернет пространството се разпространява реклама на лекарствен продукт, за който се твърди, че е разработен и патентован от свещеник, както и по отношение на друг случай във връзка със злоупотреба с името на кардиолога проф. д-р Иво Петров в реклама на медикаменти.