На прима виста причините за катастрофата на самолета на Ивайло Пенчев са две. Едната е евентуален отказ на силовата установка или намаляването на теглителната сила на двигателя, при което самолетът се е движил с малки обороти при политането към площадката. Втората е етапът за изпълнение на захода за кацане от пилота. Това обясни пред Нова телевизия Христо Христов - председател на управителния съвет на Националния борд за разследване в транспорта, който разследва инцидента.

В събота по обяд собственикът на "Уолтопия" се качил в самолета си и излетял от летището край софийското село Лесново. Докладвал на кулата за намаляване тягата на двигателя и край Нови Хан взел решение да се върне. Подхождайки към летището, Пенчев докладвал, че скоростта му намалява, след което самолетът е паднал от около 5 метра височина. Бизнесменът бе транспортиран в "Пирогов", а днес ще бъде опериран.

По думите на Христов, тези две причини са първите, които разследващите ще анализират, но те могат да бъдат съчетани и с трета. Вятърът, който към момента на кацането е бил 2-3 възела, съгласно изискванията на самолета, не е принесал за неговото сриване.

След като научават за сриването на самолета на пистата, Христов и колегите му правят организация. Отивайки на място, те откриват разбития самолет на пистата.

"Най-вероятно при спускане на колесниците, когато се намалява челното съпротивление, при което двигателят е с намалени обороти и при завоя от натоварването се е получил скоростен срив и самолетът се е разбил на пистата", обясни шефът на Националния борд за разследване в транспорта и подчерта, че този вид самолети нямат черна кутия, а няколко компютъра, които записват налягането. Те ще бъдат използвани за разрешаването на случая.

Ще бъдат разпитани и четирима свидетели.