Разрешителното за пилотиране на бизнесмена Ивайло Пенчев може да бъде отнето, ако се окаже, че не е спазил мерките за безопасност при авиоинцидента, който претърпя вчера с частния си самолет на летище Лесново край София.

Бизнесменът беше настанен в "Пирогов" без опасност за живота, но е в отделението по неврохуриргия и утре ще бъде опериран.

Според експерти обаче сред версиите за катастрофата са подценяване на полетните условия при техническа неизправност, тъй като вече стана ясно, че самият собственик на "Уолтопия" е съобщил за проблеми веднага след излитането и сам се е върнал след около 4 минути полет. Както вече стана ясно, двуместният "Скайлидер 600" се срива от 5 метра височина на пистата на летището, удря ляво полукрило, винта и след  това се провлачва по асфалта 25-30 метра. На пистата има следи от удара на полукрилото.

"Самолетът на Ивайло Пенчев е катастрофирал заради сериозен гръбен вятър. Тези самолети са изключително чувствителни към метеорологични условия. Пенчев е допуснал компромиси, спокойно е можел да иде отдругата страна на пистата. И най-добрите пилоти бързат и пренебрегват условията. Пенчев не е летял от зимата, съответно нито пилотът, нито самолетът са били във въздуха. Има съмнение за загуба на тренинг", каза по-рано бившият главен инспектор за безопасността на полетите към Министерство на транспорта Ангел Борисов.

135 бизнесмена в България имат разрешително и пилотират подобни малки самолети. Оказва се, че доста често се пренебрегват опасностите. Вятърът е една от тях. Другото е неглижирането на техническата неизправност. Малките самолети са лесни за пилотирани, но изключително опасни, защото се влияят изключително много от времето, коментират експерти.

За миналата година има най-малко 6 инцидента и 8 загинали. От 2001 г. има 53 инцидента с леки и ултралеки самолети у нас, най-много са били миналата година - 14.