Може да отнемат лиценза за пилот на Ивайло Пенчев, 135 бизнесмени имат разрешително
Oпасностите често се пренебрегват, казват експерти
Разрешителното за пилотиране на бизнесмена Ивайло Пенчев може да бъде отнето, ако се окаже, че не е спазил мерките за безопасност при авиоинцидента, който претърпя вчера с частния си самолет на летище Лесново край София.
Бизнесменът беше настанен в "Пирогов" без опасност за живота, но е в отделението по неврохуриргия и утре ще бъде опериран.
Според експерти обаче сред версиите за катастрофата са подценяване на полетните условия при техническа неизправност, тъй като вече стана ясно, че самият собственик на "Уолтопия" е съобщил за проблеми веднага след излитането и сам се е върнал след около 4 минути полет. Както вече стана ясно, двуместният "Скайлидер 600" се срива от 5 метра височина на пистата на летището, удря ляво полукрило, винта и след това се провлачва по асфалта 25-30 метра. На пистата има следи от удара на полукрилото.
"Самолетът на Ивайло Пенчев е катастрофирал заради сериозен гръбен вятър. Тези самолети са изключително чувствителни към метеорологични условия. Пенчев е допуснал компромиси, спокойно е можел да иде отдругата страна на пистата. И най-добрите пилоти бързат и пренебрегват условията. Пенчев не е летял от зимата, съответно нито пилотът, нито самолетът са били във въздуха. Има съмнение за загуба на тренинг", каза по-рано бившият главен инспектор за безопасността на полетите към Министерство на транспорта Ангел Борисов.
135 бизнесмена в България имат разрешително и пилотират подобни малки самолети. Оказва се, че доста често се пренебрегват опасностите. Вятърът е една от тях. Другото е неглижирането на техническата неизправност. Малките самолети са лесни за пилотирани, но изключително опасни, защото се влияят изключително много от времето, коментират експерти.
За миналата година има най-малко 6 инцидента и 8 загинали. От 2001 г. има 53 инцидента с леки и ултралеки самолети у нас, най-много са били миналата година - 14.