194 000 са шофьорите у нас над 64-годишна възраст
Според черната статистика вероятността водач над тази възраст да загине на пътя е 4 пъти по-голяма
Обратно в новинатаКоментари - 194 000 са шофьорите у нас над 64-годишна възраст | Днес.dir.bg
Коментари
Младите водачи, правят много повече катастрофи! Аз циганин не съм виждал в учебна кола, но имат шофьорски книжки и карат коли!
Държавна агенция за безопасност на движението по какво? Що не вземат да направят първо пътиша, пък после да слагат Калинки-Малинки да разсъждават по темата. Не стига, че за да отидем на работа караме off-road, както казват американците, ами сега пак под вола теле търсят вместо да свършат нещо смислено. Аман вече от управници...
Поредната празна агенция с още по празна стратегия, значи 60 г. Инвалид ( защото е на 60) е заплаха? Ами Б.Борисов прави 60 г. Забранете му да работи, вече е потенциална заплаха
И повечето над 64 ,са дебили комунисти.
Ние сме от старата генерация. Не сме мекушави педалчета като днешните. Аз съм на 69, всеки ден тичам 10 км, правя по 500 лицеви опори и коремни преси, не съм боледувал от десетилетия, шибам като змей. Погледът ми е на орел. А сега кажете, че не съм добър шофьор !
Значи, няма проблем да работи до 67 години, ама е проблем да управлява автомобила си, ако е над 64. Тая госпожа явно не е в ред. Проблемът не е във възрастта - вярно е, че с годините отслабват реакциите, зрението, слуха, но това са естествени процеси и организмът се приспособява към тях; но вярно е също, че сред шофьорите над 64 няма такива с купени книжки и мнозина от тях са много по-наясно и с правилника, и с възможностите си като шофьори. Проблемът е в наглостта, в това, че учили-недоучили, получават правоспособност и сядат зад волана със самочувствие и манталитет, че пътят е само и единствено за тях. И затова се стига и до агресия, и до тежки ПТП. Имам познат, който е на 70, все още управлява личния си автомобил и за почти 50 години като шофьор, от които поне 30 като професионален, няма нито едно ПТП с тежки или непоправими последствия. Та този мой познат казва следното: "Не ме е страх, че ще ударя някого, страх ме е, че от тия, новите, някой ще се удари в мен".
но ще кажа и на тези от агенцията това, което казах и на психоложката - ако се съмняват нека проверяват, но не чрез прегледи или питане, а чрез себе си и след това нека да ме отписват! Само лекарката от хирургичния кабинет, след прегледа, бе наистина обективна и каза че съм в такова здраве и физическа форма и с такива възможности да шофирам ш работя, за които биха ми завидели и много млади мъже кандидат -шофьори и шофьори от категориите В и С!
Малинкееееееееееееееее, Малинке толкоз си проста , че и куцо куче ще ти се назлъндисва!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Супер умно. АЗ пък предлагам да мерят политиците и техните калинки когато влязат във властта и после на всяка година. Ако още първата година не надебелеят с 10 кг, да ги махат като некадърни крадци.
Слушах Малина Крумова и се чудя как такива хора могат да бъдат издигани на ръководен пост. Та тя е веднага за уволнение. Човек който не може да предложи нищо свястно, предлага глупости. По добре да не предлага нищо. Само ще обърка нещата. Къде е научния подход. Има си статистика. Бих попитал колко от възрастните хора приемат наркотици ? За какви вероятности говори. Колко възрастни говорят по телефона и карат. Познавам много възрастни които треперят над колата си, които са много внимателни и никога не нарушават правилата. Когато не могат сами спират с шофирането.
Според статистиката у нас идиотите в статистическите агенции са с 90% повече отколкото в другите страни. Ами дайте данните в ПТП-тата и % за тази група, а не кой си е бъркал в носа когато са давали книжки на неграмотните мангали - хахаха
А бе то сега е пълно с "шофьори", които не знаят да четат и пишат, че и за ЗДВ и правилника не са чували, а управляващите умници разчитат на докторите с медицинските да разрешат проблема. Ми да въведат стриктни изпити по теория и кормуване и който не се справя-без книжка докогато се справи. Независимо от възрастта! А за шофиране без книжка и/или след употреба на наркотици - конфискация на колата на място и да си върви пеша.
Пак тъпотии, пак за пари. Аман вече от тази скапана държава. Загрижени били за живота на хората - дрън- дрън - ярина. Съсипаха СБА ,пуснаха частни фирми които само взимат пари и на нищо не учат младите шьофьори. Пътищата са в ужасно състояние, катажиите се крият по храстите и т.н. , а се хванали в хората над 60 години. Тъпанари!
Ей,няма да оставят хората спокойно да си доживеят старините.Все едно статистика на каква възраст колко са загинали на пешеходна пътека,а не кой на каква възраст ги е блъснал.Не ми се коментира повече,че е празник.
Идете до първата болница у нас и ще установите много бързо и лесно кои са най-честите клиенти на спешното отделение и на моргата: това са младите гъзарчета по на 18-19 години, които са най-нагли на пътя. Веднага след тях идват тунингованите мутреси, които карат кола с цигара в едната ръка и телефон в другата - и правят невероятни идиотски катастрофи, в повечето случаи убивайки невинни на пътя и около пътя. Най-доброто решение е на водачи до 23 годишна възраст да не се разрешава да карат самостоятелно, а само с придружител. А на споменатите мутреси да се прилагат най-строги наказания, а не снизходителни усмивки при очевадното им нагло кормуване. Статистиката е убедителна и ако трябват спешни мерки, то те трябва да са насочени именно към тези две групи наши съграждани.
Ми то понеже в България не останаха интелигентни млади хора, сега да доим възрастните! Новите "калинки", какви ли простотии не измислят! Само личните карти са безсрочни след 60 г. Свидетелството за правоуправление на МПС се подменя на 5 години, а не на 10!
Искат постепенно до стигнат възраст от 0 години за пенсиониране. Това важи и за локомотивни машинисти, и за моряци , за миньори, и ватмани и шофьори на градски, междуградски и международен транспорт. Питам когато решите че на 60 години този човек е негоден за водач, какво ще го правите докато стане не възраст за пенсия! Питам, когато бай дреген и леля Мара трудно вървят и за да стигнат до магазина и аптеката ползват наборчето си за да стигтнт и се върнат навреме, а без тях ще им е нужен половината или цял ден.... Малко би блейки натискат педала на колите с облекчени данъци и такси (ЕВРО 5 и 6) с мощности вече над 2 х100кс, които не виждат нито знаци, нито ограничения, нито камери как няма да загиват хора на 65 -70 години. Кой е по -опасен този с колата до 100 кс изравнил се с изпреварваният охлюв или онзи с Кайена или Волвото дето почва да му светка с фаровете "Дъртака" изпреварва с 90 охлюва с 60 изравнил се е и отзан вече в багажника е наврян един с 230 магарета под капака; че засича, че ти прами манкаж. Ето днес изпреварвам един претоварен с отсевки охлюв, вече съм на 120 за да се вмъкна пред него, защото идва коорона от автомобили и един черен джип с "веждички" почва да ми намига, влизам на 140 пред камиона, той -джипа ме изпреварва и надува тромбата. -на възраст наполовина моята. Рибар съм и казвам НЯМА СТАРА РИБА, ИМА ГОЛЯМА РИБА! Лошото е че разни костурчета и лапини се правят на акули
Идиотско предложение от малоумници, на 60 г. човек щом може да ходи на работа, защо да не може да шофира???!!!
Какво си мислите като видите един 25-30г младеж който кара Голф 1 или Ауди 80/100 ;) Аз се питам кое е по старо - колата и шофьора ;) И кое първо ще даде фиря и ще доведе до катастрофа ?!
Възрастните шофьори са с рутина и са по-отговорни от младите и неопитни пички и пичове, особено ако са дрогирани и алкохолизирани.
Още го усуквай, няма нищо лошо управляващите да изпуснат едни 4-500000 гласа с простотиите си. 60-70, след изборите ще е всички над 50 на проверовъчен... :) Срещу хубаво заплащане, разбира се.
Така е ,като ни управляват некадърници,курви,педерасти,идиоти и всякаква друга измет.Закона за Движение по пътищата е изменян над 20пъти за последните 20години.Това за какво говори ,може да се сети всеки малко по умен човек.
За по-чести прегледи на пример на 5 вместо 10 години. Нищо няма да им стане на тия хора. Това което трябва обаче да се направи и неможе да се отлага повече е, зверски застраховки за младите. От 18 до 25 години застраховката x3... във Англия 20 годишени пешлемета по-рядко се утрепят със 10+ годишно BMW за £3000, щото застраховката му също е £3000 на година.
След пенсионата възраст, никакви медицински. Личният лекар да дава удостоверение за физическото и психическо състояние на шьофьора и в КАТ за подновяване на книжката. Личният лекар да носи и отговорност за документа. Ако личния лекар се затруднява, има компетентни комисии. И още, какви десет години, на всеки две. На тази възраст промените стават така бързо, че това е нужно и задължително. Може да е нечовешко, но не става ли за шьофьор, до тука беше, шьофьор в следващия живот.
Проблема се решава много лесно ! Намаляваш драстично МПС ;) Томбола за нови табелите ! В Китай на 1000 мераклии за нови табели се дават на 3-ма :) Отделно всичко що не покрива Евро 5 да бъде забранено да се движи в градовете и първостепенни пътища !
Да де ама дали на 65 реакциите на пътя ще са ти такива като на 40 години.Това е по важно.Те половината не чуват не виждат.ТО това е проблема според мен.
на 67 съм и съм готов да ме пробвате...не виждам само когато са дебели по обяснима причина.Тогава..само с пипане се оправям,факт!
" Вероятността" е само предположение! Вярно е, че с възрастта се увеличава времето за реакция и се нарушава преценката за сближение, но статистиката е доста по - страшна: Загиват по- често млади водачи! В Европа съм виждал таксита на преклонна възраст, водачи с книжки на възрастта на Сталин, ресистрационни табели
От експерт по свирките председател на пътна агенция. Каката сигурно шъ прави свирки да проверява годността на шофьорите. Останалите в таз агенция са от същия калибър.
Това си е чиста проба възрастова дискриминация. Не ни стига негласната възрастовата дискриминация при кандидатстване за работа, независимо от предимствата на кандидатите по знания и опит, но сега ще има прецедент и на озаконяване на тази дискриминация - браво!
процента катастрофи предизвикани от шофьори на възраст над 60 години в общия процент катастрофи?! Със сигурност е по-малко от 10%. Не ми става ясно дали възрастта е водеща за отнемане на право или НЕАДЕКВАТНОТО поведение на шофьорите, защото такова преобладава сред шофьори на далеч по-млада възраст. Не може да се ограничават правата на гражданите, и ако един човек е ТРУДОСПОСОБЕН да работи съгласно социалните закони, то той трябва да бъде трудоспособен , след като е правоспособен водач и по закона за движение по пътищата. АЙДЕ СТИГА СТЕ ДЕЛИЛИ ХОРАТА!!! Колко дрогирани, пияни и ненормалници се движат с коли избивайки останалите участници в движението по пътищата?! 20, 20-, 40 годишни супермени, които летят по пътищата без да бъдат ограничавани, скючващи смешни споразумения със съд и никога не плащащи глобите си.
Напълно съм съгласна, но трябва да има граница на възрастта, например 68 за професионалните и 75 за любителите....защото съм видяла как на 82 подновяват за още 10г до 92. ....е това нормално ли е???
Водачите до 25 г. възраст убиват много повече хора ! Ама на някои не им изнася статистиката !
Един жесток цар изкарал закон да бъдат погубени всички стари хора. - Каква полза от тях - казал той, - нито орат, нито жънат, нито дърва секат. Само ядат хляб и се пречкат вкъщи. По-добре ще живеем без тях...
Хайде сега да се попитаме- КОЛКО СА ЛЕКАРИТЕ НАД 60 год., ами КОЛКО са хирурзите над 60 год. Сега да се попитаме колко са политиците които гонят 70-те години и управляват в света и у нас? Май за Тато не се сещате, нито за Симеончо който избрахте с толкова ентусиазъм. Не е проблемът във възрастта.
Освен това, когато се правят тези статистики, трябва да се отчита и кой доколко е увреден организма от вредни навици. Защото има някои толкова съсипани от пушене и пиене индивиди, че си умират от естествена смърт на волана още на 50-60 години. Други остават цял живот здрави, знам двама 90 годишни шофьори, единият дори е известен хирург и продължава да работи.
Ти откри перпетуум мобилето и Свешения Граал. Ако не пушим и не пием - няма да се съсипем! Остава да добавиш и , че марихуаната е полезна и всичко ще е цветя и Рози. За съсипването има два фактора - ген и лоша среда - стрес , прахоляк и шум наоколо. Това с цигарите, че дори и с чашката не е решаващ фактор, освен ако не си продавач на електронни цигари и разни синтетични дроги.
Каквито и мерки да измислят всичко на пътя опира и до възпитание. Нямаш ли възпитание никакви мерки , глоби и системи няма да те спрът да изпратиш някой невинен на среща с господ. На пътя съм срещал нагли мутри от всякакъв вид и със скъпи лимузини които мислят че всеки който не им на джоба трябва да им дава път (предимство) и бедни празни глави които си мислят че като въртиш геврека си безсмъртен. В същото време съм срещал и изключително възпирани и почтенни хора (шофери) от всяка възраст и млади и стари които спазват правилника за движение. Не се ли възпитаме като поведение на пътя и не разберем че когато сме част от това движение трябва да пазим не само нашият но и живота на останалите на пътя ще ставаме свидетели на все по нелепи смъртни случаи. Вчера станах свидетел на пилот който на трилентов път от лента само за десен завой направи ляв завой и засече движението на цели две колони автомобили. Ето такива тарикати трябва да се превъзпитават , защото заради такива тарикатлъци да стигнен с 10 мин по рано за където си тръгнал счрез превишена скорост умират хора... невинни хора!
Ако човек е опитен шофьор и редовно кара, той си има тренинг и не си губи способностите с възрастта. Опасни са тези възрастни водачи, които НЕ карат ежедневно, а в промеждутъците безделничат, мозъчната функция запада и съответно губят рефлексите си.
деградацията на организма зарочва още след пубертета, това са естествените процеси на стареене
Ами ,да намалят пенсионната възраст на 45 години и като стана на 64 години,..... ще им върна шофьорската кника???;))
хубаво е да се проверява и коефициента на интелегнтност на бъдещите депутати, вече 30 не се справят...
Когато започвах трудовия си стаж, повечето обяви бяха - търсим млад специалист до 25 години с поне 10 години трудов стаж, два езика, шофьорска книжка без нарушения бля бля. След 20-на годинки, които ше се изнижат ей така - ще бъда в положението на тия 64-годишни шофьори, естествено ще ми остават поне 7-8 годинки до пенсия, обаче ще трябва да бачкам и да карам кола служебно. В същото време няма да ми дават, ако нешо не ми е наред с медицинските прегледи. това си е направо смъртна присъда за възрастните работници. Откъде им ги раждат главите подобни чудеса. Да намалят пенсионната възраст с 10-на години - няма проблем, ама така.. мисля, че не са познали и ще се намери кой да ги осъди.