Инфлацията накарала хотелиерите да разнообразят пакетите за туристите
Във Варна най-много са били гостите от Румъния, Полша, Чехия
Инфлацията през тази година накара хотелиерите по Северното Черноморие да разнообразят максимално пакетите, които предлагат на туристите, каза председателят на Варненската асоциация на ресторантьорите и хотелиерите (ВАРХ) Павлин Косев. По думите му е имало дори оферти, които не включват хранене в почивната база, предаде БТА.
Косев определи отминалия летен сезон като "провокативен, но успешен". Според него най-сериозният проблем са били непрекъснато покачващите се цени, особено на хранителните продукти. Сезонът започна късно, но продължи и през целия септември, дори в момента има пълни хотели в комплексите около Варна, допълни Косев.
Според него най-добрите мениджъри в района дори са успели да надминат резултатите от 2019 г., която се води като най-успешната за българския туризъм изобщо.
Във Варна най-много са били гостите от Румъния, Полша, Чехия. Имало е и много летовници от нашата страна. Позицията на Косев беше, че пандемията през последните години е допринесла поне с това българите да преоткрият родното си Черноморие и да оценят качеството на услугите.
Гостите вече искат да смесват различните видове туризъм, коментира още Косев. Малцина са тези, които пристигат, за да лежат цял ден край морето. Има интерес включително към религиозния туризъм, каза председателят на ВАРХ. Като проблем за хазартния туризъм по Черноморието той посочи издаването на визите за гостите.
За следващото лято прогнозата на Косев беше, че ще бъде по-добро от настоящото, стига хотелиерите и ресторантьорите да имат добър мениджмънт.
Павлин Косев бе сред гостите на откриването на шестото издание на туристическото изложение "Дестинация Варна". Гостите бяха поздравени и от кмета на крайморския град Иван Портних.
Организатори на туристическото експо са агенцията за маркетингови комуникации ProVox и ВАРХ, в партньорство с община Варна и подкрепата на министерството на туризма. В рамките на изложението са предвидени и дискусии, насочени към преодоляването на кризите в бранша, иновативни решения и идеи за оптимизиране на работния и технологичен процес.
Преди официалния старт на форума Соня Георгиева, началник на дирекция "Туризъм" в общината, съобщи, че е направен 13-минутен филм "Златна Варна" в български и английски вариант. Лентата е посветена на 50-годишнината от откриването на най-старото обработено златно съкровище в света. Филмът ще бъде пуснат в социалните мрежи, ще бъде даден и на туроператорите.
В лентата е представена историята на откриването на златното съкровище, документални кадри от разкопките, информация за Варненския некропол.
Варна ще бъде представена на предстоящите през ноември туристически изложения в Лондон и в Лайпциг. За 2023 година общината планира са се включи и на изложенията в Берлин и Щутгарт, съобщи Георгиева.